Factorii principali care determină dacă ești profitabil pe Facebook sau Google Ads
După 10 ani de promovare a magazinelor online pe Facebook Ads și Google Ads am descoperit 5 factori care fac diferența în campanii.
Ți-i prezentăm în continuare:
5. Bugetul
Deși nu este o regulă generală pentru cât să cheltui zilnic pe ambele platforme, bugetul contează.
Un buget mic nu te ajută să fii competitiv. Un buget prea mare alocat unde nu trebuie este irosit.
Atunci care e bugetul ideal?
Cel mai simplu răspuns - Suficient de mare cât să fii competitiv și să nu te afecteze dacă rezultatele nu sunt pe măsură.
Îți putem da un calcul matematic simplu care să te ajute să estimezi un buget zilnic.
Să spunem că ai nevoie în medie de 3 comenzi pe zi ca să-ți acoperi costurile operaționale. Costul maxim pe conversie pe care ți-l permiți este de 25 de lei.
Recomandat ar fi să setezi un buget de 75 de lei/zi pe campanie.
Desigur în unele zile poți avea o conversie iar în altele 4 sau mai multe. La fel, costul pe achiziție poate fi mai mic sau mai mare în unele zile.
Ține minte, bugetele trebuie mereu optimizate în funcție de sezon, competiție și profitabilitate. Noi ajustăm bugetele zilnic și chiar de mai multe ori pe zi când sunt evenimente precum Black Friday.
4. Structura de campanii
Nu există o formulă magică atunci când vine vorba de structura de campanii pe Facebook Ads și Google Ads.
Există într-adevăr bune practici. Dar se aplică diferit în fiecare cont pentru că nu există două afaceri la fel.
Știm asta pentru că avem conturi care în momentul de față au active peste 20 de campanii.
Atât pe Google cât și pe Facebook. Totodată avem conturi care generează vânzări substanțiale pe Facebook cu doar o singură campanie.
Asta după ce am testat nenumărate setări și tipuri de campanii.
Până la urmă totul se reduce la ce funcționează și ce nu pe un cont de PPC, nu la structuri prestabilite de cutare sau cutare “guru”.
3. Setările tehnice (tracking si feed de produse)
Dacă nu ai toate setarile de tracking și feed-urile de produse puse la punct îți recomandăm să nu cheltui un leu pe Facebook și Google Ads.
Fără să știi ce campanii aduc rezultate și cât de profitabile sunt efectiv arunci bani pe fereastră.
Chiar dacă totul e setat, e bine să verifici regulat setările și să te asiguri că datele se înregistrează corect.
Noi facem asta zilnic pentru clienții noștri.
Feed-ul de produse trebuie să conțină toate datele necesare despre produse.
Algoritmii de targetare atât pe Google cât și pe Facebook folosesc aceste date ca să găsească audiența potrivită.
Găsești toată documentația necesară pentru datele obligatorii de feed pentru ambele platforme online.
Asigură-te că produsele din feed au toate coloanele completate.
2. Site-ul
Poți avea reclame uimitoare care să atragă trafic pe site.
Dacă utilizatorii ajung pe pagina de produs și nu cumpără, nicio campanie sau reclamă nu te va ajuta.
Cea mai importantă pagină pe un site de ecommerce este pagina de produs.
Aici e locul unde utilizatorul ia decizia de cumpărare.
Cel mai bun sfat: copiază ce fac giganții: Amazon, eMAG, etc.
Pagina de produs trebuie să ofere o experiență plăcută și ușoară de utilizare dar și să conțină toate informațiile pe care utilizatorul vrea să le afle.
Când concepi pagina de produs nu trebuie să reinventezi roata. Vezi cum e structurată pagina de produs ale marilor magazine online. Amazon sau eMAG.
E cea mai ușoară metodă prin care să îți mărești șansele de conversii fără să pierzi timp încercând să creezi ceva original.
1. Oferta
Dacă există un singur lucru care influențează cel mai mult succesul promovarii pe Google Ads și Facebook Ads, aceste este cu siguranță oferta.
Nicio strategie de promovare sau metodă de optimizare nu va avea așa de mare impact asupra profitabilității campaniilor precum o ofertă pe care clienții o văd ca fiind valoroasă.
Cel mai bun mod prin care să-ți arătăm impactul unei oferte bune e să-ți dăm un exemplu concret.
Când unul dintre clienții noștri a apelat la serviciile noastre rezultatele în conturile de PPC nu erau prea grozave.
Cheltuia în jur de 20.000 de lei lunar la un ROAS de ~0.8. Total neprofitabil.
De fapt pierdea bani din promovare.
Pentru că activa într-o piață extrem de competitivă cu marje mici de profit, i-am propus să regândim oferta.
După multe discuții, rezultatul a fost crearea mai multor pachete de produse.
Pachetele erau compuse din produse pe care clienții oricum le cumpărau deseori împreună.
Dar acum aveam șansa să le promovăm sub forma unor promoții la un preț avantajos.
Reducerea pe pachet a fost de 5%, destul de mare având în vedere nișa clientului.
Rezultatele au fost remarcabile.
Am reușit toate astea prin simplul fapt că am conturat o ofertă care a fost percepută de clienți ca fiind valoroasă.
Cum te putem ajuta să-ți crești vânzările și profitabilitatea pe Facebook și Google Ads?
- Optimizăm zilnic bugetele pe Facebook și Google Ads și ne asigurăm că fiecare leu e cheltuit profitabil
- Testăm regulat structuri noi de campanii, adunate în ultimii 10 ani, până ajungem la varianta optimă pentru contul tău. Noi nu aplicăm rețete, noi căutăm acel algoritm de optimizare unic ție.
- Verificăm periodic setările de tracking ca să ne asigurăm că fiecare conversie e raportată corect.
- Venim cu propuneri de îmbunătățire a experienței utilizatorilor pe site-ul tău.
- Discutăm cu tine ca să găsim oferta care îți va aduce maximul de profitabilitate.
- Ne plătești pentru rezultate.