Factorii principali care determină dacă ești profitabil pe Facebook sau Google Ads

După 10 ani de promovare a magazinelor online pe Facebook Ads și Google Ads am descoperit 5 factori care fac diferența în campanii.

Ți-i prezentăm în continuare:

5. Bugetul

Deși nu este o regulă generală pentru cât să cheltui zilnic pe ambele platforme, bugetul contează.

Un buget mic nu te ajută să fii competitiv. Un buget prea mare alocat unde nu trebuie este irosit.

Atunci care e bugetul ideal? 

Cel mai simplu răspuns - Suficient de mare cât să fii competitiv și să nu te afecteze dacă rezultatele nu sunt pe măsură.

Îți putem da un calcul matematic simplu care să te ajute să estimezi un buget zilnic.

Să spunem că ai nevoie în medie de 3 comenzi pe zi ca să-ți acoperi costurile operaționale. Costul maxim pe conversie pe care ți-l permiți este de 25 de lei.

Recomandat ar fi să setezi un buget de 75 de lei/zi pe campanie.

Desigur în unele zile poți avea o conversie iar în altele 4 sau mai multe. La fel, costul pe achiziție poate fi mai mic sau mai mare în unele zile.

Ține minte, bugetele trebuie mereu optimizate în funcție de sezon, competiție și profitabilitate. Noi ajustăm bugetele zilnic și chiar de mai multe ori pe zi când sunt evenimente precum Black Friday.

4. Structura de campanii

Nu există o formulă magică atunci când vine vorba de structura de campanii pe Facebook Ads și Google Ads.

Există într-adevăr bune practici. Dar se aplică diferit în fiecare cont pentru că nu există două afaceri la fel.

Știm asta pentru că avem conturi care în momentul de față au active peste 20 de campanii.

Atât pe Google cât și pe Facebook. Totodată avem conturi care generează vânzări substanțiale pe Facebook cu doar o singură campanie.

Asta după ce am testat nenumărate setări și tipuri de campanii.

Până la urmă totul se reduce la ce funcționează și ce nu pe un cont de PPC, nu la structuri prestabilite de cutare sau cutare “guru”.

3. Setările tehnice (tracking si feed de produse)

Dacă nu ai toate setarile de tracking și feed-urile de produse puse la punct îți recomandăm să nu cheltui un leu pe Facebook și Google Ads.

Fără să știi ce campanii aduc rezultate și cât de profitabile sunt efectiv arunci bani pe fereastră.

Chiar dacă totul e setat, e bine să verifici regulat setările și să te asiguri că datele se înregistrează corect. 

Noi facem asta zilnic pentru clienții noștri.

Feed-ul de produse trebuie să conțină toate datele necesare despre produse.

Algoritmii de targetare atât pe Google cât și pe Facebook folosesc aceste date ca să găsească audiența potrivită.

Găsești toată documentația necesară pentru datele obligatorii de feed pentru ambele platforme online. 

Asigură-te că produsele din feed au toate coloanele completate.

2. Site-ul 

Poți avea reclame uimitoare care să atragă trafic pe site. 

Dacă utilizatorii ajung pe pagina de produs și nu cumpără, nicio campanie sau reclamă nu te va ajuta.

Cea mai importantă pagină pe un site de ecommerce este pagina de produs.

Aici e locul unde utilizatorul ia decizia de cumpărare. 

Cel mai bun sfat: copiază ce fac giganții: Amazon, eMAG, etc.

Pagina de produs trebuie să ofere o experiență plăcută și ușoară de utilizare dar și să conțină toate informațiile pe care utilizatorul vrea să le afle.

Când concepi pagina de produs nu trebuie să reinventezi roata. Vezi cum e structurată pagina de produs ale marilor magazine online. Amazon sau eMAG. 

E cea mai ușoară metodă prin care să îți mărești șansele de conversii fără să pierzi timp încercând să creezi ceva original.

1. Oferta

Dacă există un singur lucru care influențează cel mai mult succesul promovarii pe Google Ads și Facebook Ads, aceste este cu siguranță oferta.

Nicio strategie de promovare sau metodă de optimizare nu va avea așa de mare impact asupra profitabilității campaniilor precum o ofertă pe care clienții o văd ca fiind valoroasă.

Cel mai bun mod prin care să-ți arătăm impactul unei oferte bune e să-ți dăm un exemplu concret.

Când unul dintre clienții noștri a apelat la serviciile noastre rezultatele în conturile de PPC nu erau prea grozave.

Cheltuia în jur de 20.000 de lei lunar la un ROAS de ~0.8. Total neprofitabil. 

De fapt pierdea bani din promovare.

Pentru că activa într-o piață extrem de competitivă cu marje mici de profit, i-am propus să regândim oferta.

După multe discuții, rezultatul a fost crearea mai multor pachete de produse.

Pachetele erau compuse din produse pe care clienții oricum le cumpărau deseori împreună.

Dar acum aveam șansa să le promovăm sub forma unor promoții la un preț avantajos. 

Reducerea pe pachet a fost de 5%, destul de mare având în vedere nișa clientului.

Rezultatele au fost remarcabile.

115.84% creștere a numărului de conversii față de aceeași perioadă a anului precedent
74.10% creștere a valorii conversiilor
O scădere a costului pe conversie cu -2.66%

Am reușit toate astea prin simplul fapt că am conturat o ofertă care a fost percepută de clienți ca fiind valoroasă.

Cum te putem ajuta să-ți crești vânzările și profitabilitatea pe Facebook și Google Ads?

Ce beneficii ai dacă lucrezi cu noi?

  • Ne plătești pentru vânzările pe care ți le aducem, nu pentru bugetul cheltuit
  • Un manager de cont specializat în PPC pentrue-commerce
  • Strategii de promovare adaptate pentru nișa în care activezi
  • Reclame persuasive care vând mai mult și mai profitabil
  • Comunicare constantă despre acțiunile și rezultatele din cont
Programează o discuție
Programează o discuție

Ce principii aplicăm pentru a aduce rezultate pe Facebook Ads și Google Ads:

Cheltuim fiecare leu astfel încât să genereze profit
La Maximize nu măsurăm rezultatele prin like-uri, comentarii sau reacții ci prin returul investiției. Câți lei aducem pentru fiecare leu cheltuit pe reclame.
Comunicăm acțiunile luate în cont
Testăm încontinuu strategii noi de promovare. De aceea credem că este necesară comunicarea frecventă cu clienții astfel încât rezultatele dar și bugetele cheltuite să fie predictibile.
Încercăm să ne plătim singuri onorariul din îmbunătățirile pe care le aducem
În unele cazuri, clienții și-au recuperat investiția cu noi numai din creșterea conversiilor pe care am adus-o, reducerea costurilor venind ca un bonus pentru client. Dar în general recuperarea investiției cu noi vine din această combinație de creștere a vânzărilor și reducere a costurilor pe care căutăm să o realizăm repede în fiecare cont nou preluat.
Dacă vrei să te eliberezi de administrarea zilnică a campaniilor și vrei să lucrezi cu o agenție specializată pe magazine online, programează o discuție cu noi.
Programează o discuție

Ce spun clienții despre colaborarea cu noi:

Serviciile noastre

facebook logo
  • Setare campanii de Achiziție, Remarketing și Retenție;
  • Setări tehnice: Pixel, Catalog (prin colaborare cu programatorul);
  • Creare anunțuri cu mesaje axate pe vânzare;
  • Optimizare anunțuri în funcție de performanță;
  • Optimizare bugete în funcție de performanță;
  • Setare și optimizare audiențe după specificul magazinului;
  • Rezolvarea tuturor problemelor tehnice care apar.
google logo
  • Setare Merchant Center și feed (listă) produse;
  • Setare campanii Shopping, Dynamic Search Ads sau Search, după categoriile de produse sau branduri;
  • Setare cuvinte cheie targetate și anunțuri cu texte axate pe conversii;
  • Optimizarea strategiilor de bidding după performanță;
  • Testarea anunțurilor pentru creșterea conversiilor și adăugarea de cuvinte cheie negative;
  • Setare și optimizare audiențe după specificul magazinului;
  • Rezolvarea tuturor problemelor tehnice care pot apărea.
Programează o discuție

FAQ

Cine îmi va da toate informațiile despre campaniile PPC pe care le derulați?
Informațiile despre campaniile PPC le vei primi de la persoana care se ocupă de contul tău, adică de la Specialistul de Facebook Ads sau Google Ads.
Cât de des pot comunica cu persoana (persoanele) de legătură?
Noi comunicăm lunar, dar se poate realiza și la cerere o discuție ori de câte ori este necesar dar în limita programului de lucru.
Care este procesul pentru a rezolva problemele?
La Maximize, încercăm să rezolvăm problemele care apar în cel mai scurt timp posibil. 
Cum măsurați rezultatele din campaniile PPC derulate?
Vom stabili împreună fereastra de atribuire a conversiilor în funcție de natura business-ului tău. Astfel vom măsura și vom raporta exact acele conversii generate de reclamele noastre.
Cum optimizați campaniile?
Prioritatea noastră este să maximizăm numărul de conversii, dar și să ne încadrăm în limita de costuri impusă de tine.
Ce vă diferențiază față de alte agenții?
Diferența principală este că noi suntem specializați pe creșterea vânzărilor magazinelor online din campanii PPC.
Programează o discuție