Povestea noastră

Sunt Mihai Șoșa, fondatorul agenției Maximize. În continuare vei citi povestea noastră, din momentul în care am intrat prima oară în interfața Google Ads (pe atunci AdWords) și până azi.
2012

Primul contact cu Google AdWords.

Este vorba de o campanie cu trei cuvinte cheie făcută de către un prieten. Acesta crease site-ul de prezentare pentru afacerea familiei (servicii de protecția muncii) și s-a oferit „să pună și o campanie, să vedem ce se întâmplă”.


Fiind responsabil de marketing și vânzări am acceptat, am pus cardul, și în câteva zile am primit primul telefon care a fost generat de acea campanie - chiar a funcționat!

A fost un moment memorabil pentru mine pentru că atunci am înțeles cât de ușor este accesul la clienți, față de metodele tradiționale de marketing pe care le foloseam până atunci (scrisori de vânzări, fluturași, cold calling, etc.).

2013

Prima campanie setată pe AdWords.

După câteva luni în care a rulat campania am decis să mă documentez mai bine despre cum aș putea să o optimizez pentru a obține mai multe cereri de ofertă. Am citit articole pe internet cu orele în fiecare zi, și încet-încet am început să înțeleg cum funcționează acest Google AdWords.

Astfel am setat singur primele campanii, cuvinte-cheie și anunțuri.

În acea perioadă am luat contact cu Ultimate Guide to Google AdWords (de Perry Marshall) și Advanced Google Adwords (de Brad Geddes). Aceste cărți nu doar m-au învățat AdWords, ci mi-au schimbat perspectiva asupra marketingului în general, pentru că mi-am dat seama că pe lângă tehnici specifice, pot extrage principii din ele, pe care le pot aplica în multe situații.

Pe baza acestor cărți și a sutelor de articole citite pe parcursul anului, am reușit să optimizez contul AdWords al afacerii familiei până când am rămas fără acțiuni de făcut. Pur și simplu am pus totul la punct (ceea ce nu a fost greu, judecând după know-how-ul actual).

Totuși, deși a fost un cont mic, local, din acea experiență de optimizare mi-am dat seama că pot stăpâni Google AdWords și că pot seta și îmbunătăți un cont de la 0.

2014

Prima factură către un client. Contactul cu mentorul meu.

În 2014 am decis să ofer servicii de setare și optimizare a campaniilor PPC și altor firme. Dacă pot aduce rezultate pentru mine, pot aduce rezultate și pentru alții.

Mi-am luat certificarea AdWords și am început să contactez orice firmă avea anunț pe Google Search. Așa am ajuns ca în noiembrie 2014 să fac prima factură către un client pentru servicii de administrare campanii Google AdWords.

Un alt moment memorabil, care mi-a schimbat cariera, a fost contactul cu David Rothwell, expert Google AdWords care ulterior mi-a devenit mentor profesional.

Îi citisem cartea, The AdWords Bible, și pentru prima dată înțelesesem că scopul unui specialist AdWords nu este să seteze campanii și să pună negative, ci să obțină profit pentru clienții săi. Cum există lanțuri de aprovizionare cu materie primă, tot așa AdWords, făcut corect, poate fi un lanț de aprovizionare cu profit pentru agentul publicitar.

Conceptul m-a impresionat atât de tare încât am căutat tot ce am găsit scris de David, i-am lăsat comentarii la articolele de pe blog cu diverse întrebări, mi-a răspuns și treptat am început să discutăm.

În urma unei discuții mi-a propus să mă pregătească pe Google AdWords dacă eu sunt de acord să înregistreze pregătirea și să facă ulterior un curs din ea. Am acceptat pe loc.

Derulăm timpul vreo șapte ani, eu am primit cea mai bună pregătire posibilă de la un practician care a administrat campanii de milioane de lire. David nu și-a făcut cursul dar a mai scris câteva cărți, și ținem legătura chiar și acum, odată la câteva luni.

2015

AdWords full-time.

Momentul cel mai important a fost aprilie 2015, când am trecut pe AdWords full-time.

Pe tot parcursul anului am reușit să cresc portofoliul de clienți, prin recomandări și promovare proprie.

Unii clienți veniți în 2015 sunt și astăzi clienți ai agenției. Am crescut frumos împreună și avem o relație solidă, care s-a dezvoltat continuu pe parcursul anilor, prin performanță și comunicare lună de lună.

2016

Creșterea know-how-ului.

Acest an a fost unul de creștere accelerată a portofoliului de clienți, dar și a know-how-ului, pentru că m-am confruntat cu o multitudine de situații noi. Clienți diferiți, contexte diferite, probleme diferite, soluții diferite.

Stres, dar și dobândirea unei abilități de a înțelege domeniul în profunzime și de a rezolva cu succes diverse provocări.

2017

Prima campanie pe Facebook Ads.

Mult timp am crezut că Facebook-ul nu are cum să funcționeze pentru că targetarea e prea imprecisă față de AdWords. Totuși am decis să fac câteva experimente și am propus unor clienți setarea de campanii pentru a vedea dacă funcționează.

Un moment memorabil a fost unul de panică, atunci când pornisem campaniile (cu titlu de experiment) pentru un client și nu se întâmpla nimic. 20 de afișări și 2-3 clicuri pe zi. Neavând experiență am apelat la un consultant de pe un forum plătit pe care eram membru.

A costat $500 pentru o oră, ca să îmi spună să reduc bugetele, deoarece campaniile, fiind noi (și fiind pe Facebook-ul din 2017), nu știu cum să cheltuiască eficient întregul buget, de aceea nu cheltuie nimic. Trebuie să reduc bugetul și campaniile vor porni - și așa a și fost.


A meritat? Am plătit acea sumă, am învățat cum să pornesc campaniile încât să meargă (plus alte sfaturi de îmbunătățire a performanței) și am păstrat clientul, colaborăm și azi. Plus că am dobândit încredere că și pe Facebook se poate.

Eu zic că da, a meritat.

2018

Primul angajat. Ia naștere brandul Maximize.

17 august 2018, data în care am făcut prima angajare în cadrul a ceea ce va deveni agenția de marketing Maximize. Odată cu această dată a luat naștere practic agenția Maximize ca agenție și ca brand, până atunci fiind doar eu ca freelancer. Acest moment mi-a schimbat concepția asupra activității mele.

Totul se schimbă când începi să ai colegi. Apar situații cu care nu te-ai mai confruntat până atunci, de exemplu să realizezi cu succes un task prin intermediul altei persoane, să delegi. Greu, greu de tot. Dar foarte satisfăcător dacă delegarea e făcută cum trebuie.

2019

Crește echipa. Crește portofoliul de clienți. Investim în automatizare.

Echipa Maximize ajunge la trei persoane. Începem specializarea pe Google și Facebook. Deja lucrurile se complică operațional, pentru că apare necesitatea unor traininguri clare și a unor proceduri pe baza lor.

Așa că ne punem la treabă și creăm zeci de traininguri în care prezentăm toate etapele pe care le facem în setarea și optimizarea unui cont de Google Ads și Facebook Ads. De asemenea discutăm principii după care să lucrăm, pentru a ști cum să facem față situațiilor neprevăzute.

Creăm și primele proceduri, câteva zeci, pentru toate taskurile recurente sau complicate. Efectul în activitate este pozitiv și se vede imediat. Într-o fabrică ai utilaje, într-o firmă de software ai cod, dar în servicii trebuie să ai proceduri pentru a obține, constant, calitate.

Crește și portofoliul de clienți, promovăm cu succes pentru o mulțime de nișe. Începem să extragem principii de promovare pe care să le aplicăm indiferent de nișă, precum și tehnici specifice pentru fiecare client în parte.

Începem dezvoltarea de scripturi pe Google Ads și Facebook Ads, începem să le implementăm și să ne bucurăm de efectele lor în creșterea productivității și a acurateții muncii noastre.

2020

Echipa crește în continuare, la fel și portofoliul de clienți. Vine pandemia.

Echipa ajunge la șapte persoane. Ne specializăm în continuare, creștem baza de know-how, tehnici, training și proceduri ale agenției pe fiecare canal de promovare în parte. Clienții se dublează față de anul anterior și se diversifică în continuare.

Realizăm primul proiect din cadrul agenției Maximize de internaționalizare a campaniilor PPC pentru un magazin online românesc. Este un succes și învățăm că se poate.

Vine pandemia. Atenția ni se concentrează pe conversiile și costurile din conturile administrate. Ne îngrijorăm în martie, ne entuziasmăm în aprilie. Până la urmă anul e bun pentru online, avem noroc să activăm în acest domeniu.

Niciun an nu a fost ca 2020 din punct de vedere profesional. Am avut parte de o creștere puternică dar care a venit sub presiune. Am evoluat la viteză dublă față de normal, lucru care ne-a schimbat modul de lucru.

2021 (până acum)


Creșteri, rebranding, planuri mari.

Echipa ajunge la 9 persoane. Estimăm o dublare a cifrei de afaceri față de anul trecut.

Lucrăm pe toate fronturile pentru a dezvolta agenția de marketing online Maximize. Traininguri, proceduri, recrutare, marketing, HR - căutăm să ne îmbunătățim în toate felurile posibile.

Avem o viziune clară privind unde vrem să ajungem - cea mai performantă agenție de PPC din România - și planuri pe măsură pentru a o realiza.

Te invit să ni te alături fie că vrei să devii clientul nostru, fie că dorești să devii membru al echipei noastre - este o călătorie extraordinară!