Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Despre onorariile practicate de agențiile de Marketing Online, partea 1

Despre onorariile practicate de agențiile de Marketing Online, partea 1

Când lucrezi cu o agenție de marketing transferi munca de la tine la ei. Înainte munceai tu în conturile tale de promovare, acum muncește agenția. Dar ce probabil nu știi este că deși transferi munca, tu nu transferi și interesul. O agenție poate face aceeași muncă, dar dintr-un interes diferit față de al tău, anume de a câștiga un profit pentru sine.

Deci orice agenție își urmărește propriul interes muncind în contul tău. Acest fapt duce, printre altele, la situații în care trebuie făcut un lucru care ar fi în interesul tău, din care tu ai câștiga, dar care nu ar fi în interesul agenției, din care agenția ar pierde. Aceste acțiuni pot duce la pierderi pentru agenție se schimbă în funcție de tipul de onorariu pe care îl plătești, lucru pe care îl discut mai jos.

Acțiunile care înseamnă pentru tine un profit dar pentru agenție un cost duc la un conflict de interese. Și de aici încep problemele pentru toată lumea.

Tu vs. agenția

Când tu te ocupi de marketingul tău îți urmezi interesul. Faci orice optimizare necesară, în funcție de cât de bine pregătit ești, ca să-ți maximizezi conversiile din cont și ca să reduci costurile. 

Onorariul pe care îl plătești unei agenții reprezintă motivarea acelei agenții ca să preia munca din contul tău și să lucreze în interesul tău. De aici și numele de “agenție”, care vine de la “agent”, adică o persoană mandatată de un beneficiar să ia acțiuni în numele său.

Agenția face profit dacă tu obții plusvaloare din activitatea ei. Astfel că agenția, ca să muncească în interesul său, trebuie să muncească în interesul tău.

Onorariul plătit agenției

Prin onorariul plătit agenției mă refer la două lucruri esențiale. Primo, suma efectivă, cât de mult te costă serviciile și, în oglindă, cât de mult încasează agenția. Secundo, la ce te raportezi când plătești suma aceea. Plătești o sumă fixă, un procent din bugetul cheltuit, un procent din încasări, o sumă pe ora de lucru, sau o combinație dintre acestea? 

Voi arăta în cele ce urmează că la ce te raportezi când plătești agenția reprezintă ce motivezi agenția să facă, și are un impact mai mare în succesul campaniilor tale decât suma efectivă. 

Ce motivezi agenția să facă este mai important decât ce sumă de bani îi plătești. Asta pentru că acțiunile concrete efectuate în conturile tele publicitare sunt cele care influențează rezultatele pe care le obții, nu transferul unei sume din contul tău în cel al agenției. Transferul acelei sume doar deblochează acțiunile, dar odată deblocate acțiunile efective sunt cele care aduc rezultatele.

Cuvânt inexistent: incentivare

“Incentivare” este un neologism atât de proaspăt încât nu există în Dex. Vine din engleză, de la “incentive”, care se poate traduce aproximativ ca “motivare”. Cum “incentivezi” agenția contează. 

Contează pentru că indiferent la ce te raportezi, tu plătești niște acțiuni în cont. Iar agenția face acele acțiuni în numele tău, dar în propriul interes. Deci ce acțiuni plătești să se facă în cont contează, pentru că rezultatele tale (cereri de ofertă, abonări, vânzări, profit, etc.) depind de ce acțiuni se fac în cont.

Am spus mai sus că sunt două dimensiuni, valoarea onorariului și la ce se raportează acesta, sau care este structura lui. Dacă impactul valorii lui este evident, impactul structurii lui este subtil pentru că influențează acțiunile din cont pe care le face agenția. Aceste acțiuni sunt mai greu de evaluat decât suma efectivă plătită.

În partea a doua voi dezvolta modelele principale de structurare a onorariului și, esențial, cum structurile diferite de onorariu motivează agenția să facă lucruri diferite, care schimbă rezultatele pe care le ai.

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne