Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Despre plata pe rezultate

Despre plata pe rezultate

Salutare,

La Maximize credem că cel mai eficient mod de a fi plătiți de către clienții noștri este printr-un onorariu de succes, sau “plată pe rezultate”.

Motivul principal este că ne aliniază interesele. Dacă amândoi câștigăm din succesul campaniilor tale, atât tu cât și noi avem același interes:: mai multe vânzări profitabile pentru tine.

De ce este plata pe rezultate cel mai bun mod de a plăti o agenție?

Ca afacere care se promovează online tu câștigi doar în măsura în care ai vânzări din campanii, fie direct, ca în ecommerce, fie indirect, ca în servicii.

Dacă și pe noi ne plătești în funcție de vânzările din campanii, realizezi trei lucruri importante:

  1. Elimini orice conflict de interese dintre tine și agenție. Alte onorarii, cum ar fi cel fix sau cel ca procent din buget, au conflicte de interese implicite. Discut despre acestea mai jos pentru că sunt importante pentru buzunarul tău;
  2. Pentru că noi câștigăm din vânzările pe care ți le aducem, ne motivezi să muncim mai mult decât alte agenții ca să-ți creștem vânzările și să fim mai buni la optimizări, adică să punem în slujba ta și efort și competență;
  3. De asemenea elimini acea barieră în reducerea costurilor pe care o au agențiile care te tarifează la procent din buget. Dacă onorariul nostru nu depinde de bugetul tău putem să îți reducem costurile oricât e nevoie și diferența sau o pui tu în buzunar, sau o realocăm campaniilor care merg;

De ce nu sunt optime celelalte metode de plată a agenției?

Pentru că generează conflicte de interese între tine și agenție, fiecare din cauze specifice. Voi detalia:

  • Onorariul ca procent din buget generează un conflict de interese pentru că agenția este motivată să crească costurile tale de promovare, sau cel puțin să nu le scadă.

    Care agenție plătită în funcție de cât cheltuie vrea să fie atât de eficientă cu optimizarea costurilor tale încât să-și scadă propriul onorariu cu, să zicem, 30%?

    Și de aici conflictul de interese, pentru că tu vrei acea reducere de 30% dacă are sens să fie făcută, dar agenția nu se grăbește să o facă pentru că ar fi penalizată financiar.
    Deci acest model penalizează financiar agenția dacă aceasta îți reduce costurile;

  • Pe de altă parte, și onorariul fix vine cu problemele lui. Aici nu vorbim de motivația de a crește costul, cât de o lipsă de motivație, atât de a reduce costurile cât și de a crește veniturile.

    Această agenție nu are nimic de câștigat dacă tu plătești mai mult sau mai puțin pe o conversie, și nici dacă tu ai vânzări mai mari sau mai mici din campanii. De fapt, singurul mod realist de a-și crește profitul dacă are un onorariu fix este de a lucra cât mai puțin. Astfel îi crește venitul pe ora lucrată.

    Deci în principiu, la  un onorariu care este fix, cu cât lucrezi mai puține ore pentru client cu atât păstrezi mai mult pentru tine ca agenție;


Aici putem argumenta că o agenție care chiar nu-și face treaba va pierde clientul, deci de lucrat ceva va lucra, dar nu la nivelul la care ar fi nevoie pentru a-ți maximiza vânzările;

De aceea cred că singurul onorariu care elimină orice conflict de interese este plata pe rezultate, pentru că doar așa motivezi agenția să-ți maximizeze vânzările. Dar o motivezi și să scadă costurile, ca să poată aloca bugetul eliberat pentru creșterea vânzărilor, acolo unde se poate.

Cum funcționează concret onorariul nostru? 

Noi avem un procent pe care îl aplicăm vânzărilor pe care le aducem din campanii.

Procentul nostru scade pe măsură vânzările cresc. 

De ce? Pentru că vrem să fim win-win până la capăt. Dacă tu ai vânzări în creștere, în loc să îți creștem procentul sau să-l menținem, noi ne permitem să îl scădem. 

Motivul este că la vânzări mai mari fiecare punct procentual valorează mai mult. Așa că, deși ca procent avem mai puțin, dacă îți aducem o creștere a vânzărilor, ca sumă absolută avem mai mult. Dar și tu păstrezi mai mult din acele vânzări crescute, pentru că procentul comisionului nostru scade.

Din câte știu suntem prima și singura agenție din România care lucrează în acest fel.

Concluzia mea este simplă

Plata pe rezultate și felul nostru de a o aplica, prin reducerea comisionului odată cu creșterea vânzărilor, duce la o situație win-win care nu poate fi depășită de niciun alt tip de onorariu.

Sper că acest material ți-a fost de folos și că acum știi mai bine dacă suntem agenția potrivită pentru tine. 

Dacă ești interesat de o ofertă concretă din partea noastră te invit să ne contactezi. Nu forțăm nicio vânzare și își vom spune clar dacă te putem ajuta sau nu.

Cele bune,

Notă:

Sunt situații în care și noi lucrăm pe onorariu minim fix și vreau să discutăm de ce. În principiu, avem un minim pentru acei clienți care vor să lucreze cu noi, dar care în acel moment au vânzări reduse. În cazul acesta comisionul aplicat vânzărilor nu ne-ar acoperi costurile și am lucra în pierdere, lucru care ar duce la respingerea proiectului de către noi.

În acest caz noi comunicăm foarte clar clientului că putem colabora doar dacă ne sunt acoperite costurile, altfel nu putem prelua proiectul, și că vom face tot ce putem ca să ajungem pe grilă cât mai repede posibil. 

Ce doresc să subliniez aici este că nici cu onorariu minim nu preluăm un cont pe care nu credem că îl putem îmbunătăți. Deci, în cazul unui cont cu vânzări reduse, doar dacă clientul dorește să continue pe un onorariu minim (ca să ne acoperim costurile), și doar dacă noi credem că îi putem creștem vânzările ca să ajungem pe comision, putem prelua contul. 

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne