Ghidul începătorului: cum te ajută Pixelul Facebook la creșterea vânzărilor în magazinul tău online

5.4.2021

Orice începător pe Facebook Ads s-a întrebat la un moment dat: „Cum știe Facebook că am vizitat recent site-ul X și-mi arată acum reclamele lor?”


Răspuns: Pixelul Facebook


Îți voi oferi o scurtă inițiere în folosirea pixelului și un bonus despre cum să-l folosești ca să afișezi reclame relevante persoanelor care prezintă șanse mari să cumpere de la tine.


Din acest material vei afla:


  • Ce este Pixelul Facebook și ce face?
  • Importanța Pixelului pentru magazinele online
  • Cum te ajută Pixelul să afișezi reclame relevante persoanelor care prezintă șanse mari să cumpere de la tine 
  • Cum îl instalezi pe site-ul tău?


Ce este Pixelul Facebook și ce face?


Pe scurt, Pixelul Facebook este o bucățică de cod pe care o introduci în site-ul tău. Acest cod urmărește activitatea utilizatorilor și interacțiunea lor cu produsele tale și arată cam așa:


Analizând informațiile adunate de  această bucățică de cod îți dai seama cu ușurință ce fel de persoane îți vizitează site-ul, ce pagini sunt vizitate cel mai des, ce produse sunt adăugate frecvent în coș și nu în ultimul rând, ce produse se cumpară și ce caracteristici au oamenii care  le cumpără.


Cum poți folosi aceste informații ca să îți crești vânzările? Vei vedea în cele ce urmează.

De ce trebuie să îl instalezi ?


Dacă citești acest articol probabil ai un magazin online și vrei să-ți promovezi produsele pe Facebook Ads. Chiar dacă nu ai, informația de mai jos îți poate fi de folos.


Primul pas pe care trebuie să-l faci dacă vrei să-ți promovezi magazinul și produsele pe Facebook Ads este să instalezi Pixelul pe site.


Din punct de vedere tehnic poți rula reclame plătite fără Pixel, însă vei arunca bani pe fereastră pentru că nu vei ști dacă reclamele tale funcționează. Asta pentru că deși vei putea vedea cât cheltui pe anunțuri, fără Pixel nu vei ști câți bani obții din anunțuri.


Deasemenea nu vei putea folosi campanii optimizate cu obiectivul „Conversii”. Pentru un magazin online acest obiectiv e critic în generarea profitabilă a vânzărilor. 


Când ai zeci, sute sau chiar mii de produse pe site faptul că ai la îndemână informații despre cum interacționează utilizatorii cu ele va spori eficiența reclamelor tale. 


Avem următoarea situație


Imaginează-ți că o persoană intră pe site-ul tău. Apoi vizualizează câteva produse până când se decide pe care îl va cumpăra. Îl adaugă în coș dar ceva îl distrage. Poate îi mai trebuie timp de gândire, costul de transport e prea mare etc. și nu finalizează comanda. Ni se întâmplă tuturor când comandăm online.


Pixelul preia această informație și cu ajutorul ei poți afișa o reclamă personalizată acelei persoane. Îi poți oferi un discount, transport gratuit sau pur și simplu să îi amintești de produsul abandonat în coș. Probabilitatea e mare ca persoana respectivă să revină pe site, apoi să finalizeze comanda datorită acestei reclame.


Acest proces prin care afișezi anunțuri personalizate vizitatorilor care nu cumpără se cheamă Remarketing. Remarketingul este poate cea mai eficientă metodă ca să crești vânzările magazinului tău folosind Facebook Ads. Acest lucru deoarece, în general, presupune costuri mici pentru că te adresezi unor persoane care știu deja de tine.


Rata de abandon a coșului e mare în orice nișă de e-commerce, și oricare ar fi motivul, pixelul e instrumentul principal pentru recuperarea multor vânzări cauzate de abandonarea coșului.


Uite un grafic cu rata de abandonare a coșului din 2006 până în 2019.


Graficul de mai jos reprezintă rata de abandon a coșului în ecommerce de-a lungul anilor


3 metode simple de folosire a Pixelului ca să îți crești vânzările


Dacă deja stăpânești puțin Facebook Ads probabil că vei cunoaște următoarele informații. Dacă nu, sfaturile ce urmează îți vor da un avant în promovarea pe Facebook.


Aceste sfaturi sunt valabile în cazul în care pixelul este instalat pe site (ceea ce îți recomand să faci înainte să rulezi reclame plătite pe Facebook) și are deja puțin istoric despre comportamentul utilizatorilor. 


1. Țintește audiența caldă prin remarketing

Poți folosi Pixelul ca să targetezi cea mai buna audiență: vizitatorii site-ului. Ei deja sunt interesați de produsele tale, sunt familiarizați cu site-ul tău, însa dintr-un motiv sau altul nu au cumparat încă. Așa că putem ținti:


  • Vizitatori care inițializează finalizarea comenzii dar nu au cumpărat
  • Vizitatori care au adăugat în coș dar nu au cumpărat
  • Vizitatori care au vizualizat produse dar nu au cumpărat


În general aceste trei tipuri de utilizatori au probabilitatea cea mai mare să răspundă reclamelor tale și să revină pentru a face achiziția. Motivul este că fiind pe o pagină de produs sau chiar adăugându-l în coș, au manifestat un interes față de ce ai la vânzare.

2. Creează o audiență asemănătoare clienților tăi

Pixelul Facebook învață mereu. De fiecare dată când un utilizator cumpără de pe site-ul tău, pixelul înregistrează câteva date despre acel utilizator. Pe măsură ce tot mai multe persoane vor cumpăra produsele tale, pixelul e capabil să creeze un profil de client tot mai precis. 


Aceste audiențe se numesc Lookalike sau Audiențe Similare


Cum te ajută? 


Poți ținti cu reclame utilizatori care se aseamănă clienților tăi. E extrem de util atunci când dorești să atragi clienți noi pentru că deși ei, poate nu au auzit de afacerea ta, prin comportamentul lor online se încadrează în profilul tău de client. Deci au o probabilitate foarte mare să fie interesați de produsele tale.


3. Crește rata de retenție a clienților

Cu ajutorul pixelului poți să țintești clienții care au făcut minim o achiziție pe site-ul tău.

Campaniile de retenție a clienților sunt extrem de folositoare în special pentru magazinele online care vând produse care se cumpără în mod repetat, precum  băuturi, cartușe de imprimantă, uleiuri esențiale etc.

La fel și magazinele care vând produse de fashion, cum ar fi  îmbrăcăminte, genți, încălțăminte etc..

Ce au în comun aceste produse?

Se cumpără de mai multe ori de către același client în decursul unui an. Consumabilele pot face un client sa revină în magazinul tău în mod regulat la consumarea produsului, iar articolele de fashion se schimbă în funcție de sezon iar clienții vor reveni pentru noile modele.

Există o afirmație în marketing care spune că e de 5x mai ieftin să vinzi clienților care deja au cumpărat.

Așa că, folosind informațiile stocate de pixel putem creea o audiență formată din clienții care deja au cumpărat și cărora să le afișăm reclame cu produse conexe sau produse mai scumpe decât ce au cumpărat inițial.

Desigur, campaniile de retenție pe Facebook Ads trebuie să fie adaptate după specificul afacerii și ciclul de viață al produselor tale. Șansele ca o persoană care a cumpărat un mixer să cumpere încă unul identic luna viitoare sunt minime.

Cum instalezi pixelul pe site-ul tău și te asiguri că înregistrează corect informațiile vitale?

Sunt mai multe variante ca să instalezi pixelul Facebook.

Cea mai sigură și eficientă este instalarea manuală a codului pe site-ul tău de către un programator. În acest fel ai control deplin asupra datelor de care ai nevoie să le extragi din pixel.

Dacă în schimb magazinul tău este construit pe o platformă de tip e-commerce (Woocomerce, Prestashop, Shopify, Gomag etc.) ai la dispoziție diferite plugin-uri sau funcții prin care să instalezi pixelul fără să ai nevoie de programatori. Desigur acestea au și dezavantaje. Adesea pot să intervină erori la modul în care aceste plugin-uri instalează codul pixelului și astfel rezultă dificultăți în raportarea corectă a datelor.


Importanța setării corecte a evenimentelor și a parametrilor


Ca să poți utiliza cele 3 metode explicate mai sus, trebuie să ai evenimentele și parametrii setați corect.


Pe scurt evenimentele sunt mici bucăți de cod care înregistrează anumite acțiuni pe site-ul tău. 

Evenimentele conțin parametrii care identifică produsul, valoarea, moneda etc., astfel pixelul află cu exactitate ce produs vizualizează, adaugă în coș sau cumpără un utilizator.


Evenimentele și parametrii sunt extrem de utile pentru că îți oferă datele necesare ca să afișezi reclame acestori persoane sau să creezi audiențe asemănătoare lor.


În cazul magazinelor online evenimentele standard sunt:


  • View Content (Vizualizare conținut) - înregistrează vizualizarea unui produs de pe site de către utilizator
  • Add To Cart (Adăugare în coș) - înregistrează adăugarea în coș a unui produs de către utilizator 
  • Inițiate Checkout (Inițializare finalizare comandă) - înregistrează inițializarea finalizării comenzii
  • Purchase (Achiziție) - înregistrează o achiziție finalizată

La fel ca și pixelul, evenimentele și parametrii se pot instala manual cu ajutorul unui programator, cu ajutorul plugin-urilor specifice platformei în care este creat magazinul sau direct prin instrumentul oferit de Facebook (Event Setup Tool).

Dintre aceste metode recomandăm instalarea manuală atât a pixelului cât și a evenimentelor și a parametrilor. Eviți astfel multe erori care pot să apară.

Plugin-urile oferă o rapiditate în setarea lor însă trebuie verificate cu multă atenție după instalare ca să nu apară erori.

Instrumentul oferit de Facebook (Event Setup Tool) este o alternativă care oferă instalarea evenimentelor direct din browser, însă limitata și imprecisă în colectarea datelor.      

Concluzie

Dacă ai un magazin online, e crucial să ai pixelul instalat înainte să practici Facebook Ads. Orice strategie de promovare a unui magazin online care vrea să vândă pe Facebook, se bazează pe informațiile culese de aceasta bucățică de cod. 

Folosit în combinație cu promovarea site-ului pe alte canale, online sau offline, plătită sau organică, puterea și opțiunile de targetare pe care ți-l oferă pixelul Facebook sunt uriașe.

Abonează-te la blog
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.