Studiu de caz: Creșterea volumului de conversii prin optimizarea corectă a bugetului

Studiu de caz: Creșterea volumului de conversii prin optimizarea corectă a bugetului

Sumar

Din acest articol vei afla cum am optimizat bugetul cheltuit pe Facebook Ads pentru un nou client al agenției. Ideile prezentate în continuare te pot ajuta și pe tine să-ți crești conversiile și profitabilitatea pe Facebook Ads.

Idei cheie:

  • Ce a pierdut clientul fiindcă bugetul nu a fost optimizat timp de aproape un an de zile
  • Ce trebuia făcut ca să evite situația
  • Ce am făcut la preluarea contului ca să generăm mai multe conversii cu costuri mai mici

Întâi, rezultatele optimizărilor:

Mai jos rezultatele pe care le-am obținut în perioada 7 Februarie - 7 August 2023 vs. aceeași perioadă a anului trecut.

Reducerea cheltuielilor cu -14.41% și creșterea numărului de conversii cu +70.93%

Creșterea valorii conversiilor cu +77.22% și a ROAS-ului cu 107.65%

Situația contului

Am preluat contul de Facebook Ads în 7 februarie 2023. 

Primul lucru pe care l-am observat a fost că timp de aproape un an de zile bugetul nu a fost gestionat corect. 

În imaginea de mai jos am marcat în chenarul mov perioada de dinainte să preluăm contul.

Primul grafic reprezintă bugetul cheltuit în perioada marcată iar al doilea reprezintă numărul de conversii generat pe aceeași perioadă.

În imaginea de mai jos se vede că din Aprilie până undeva la sfârșitul lunii August (extrasezon) când vânzările erau mai puține bugetul a fost crescut. Ceea ce a dus la costuri mari pe conversie și implicit un ROAS mic.

Conform imaginii de mai jos, de la începutul lunii Septembrie bugetul a fost scăzut treptat, iar de prin Octombrie nu s-a mai intervenit asupra lui. Deși graficul de conversie arată că s-a intrat în perioada de vârf al vânzărilor.

În perioada de vârf piața e într-un stadiu ridicat de cumpărare. E ideal să mărim bugetele în această perioadă ca să generăm cât mai multe conversii profitabile.

Pentru că nu s-a făcut acest lucru, clientul a pierdut multe conversii.

În continuare am marcat în imaginea de mai jos cu mov perioada de după preluarea contului.

Din 7 februarie când am preluat contul am intrat ușor din nou în extrasezon. Cele mai puține vânzări fiind pe la mijlocul lunii Mai. 

Conform graficului se observă cum am optimizat bugetul în funcție de  numărul de conversii, în sensul scăderii lui odată cu scăderea cererii, apoi spre sfărșitul intervalului cu creșterea lui pe măsură ce au venit conversii. Astfel am reușit să ținem costurile sub control și să nu irosim bugetul.

Consecințele unui buget neoptimizat

Înainte să preluăm contul bugetul a fost crescut în extrasezon când cererea era scăzută iar apoi a fost micșorat în perioada de vârf. Asta a dus la volum mic de conversii cu costuri ridicate în extrasezon și o pierdere de potențiale conversii în perioada de vârf.

E crucial pentru un magazin online în perioada de vârf să reacționeze cu bugete potrivite pe Facebook Ads. Mai ales când aceea perioadă se suprapune cu evenimente precum Black Friday, Crăciun, Paște. Și sunt două mari motive:

  1. Îți permite să-ți expui afacerea unei piețe care se află în stadiul maxim de cumpărare
  2. E momentul când poți să vinzi produsele la care ai stocuri mari

Perioada de extrasezon vine și ea cu dificultăți. E perioada când piața se află într-o stare pasivă și nu e predispusă să cumpere online atât de ușor. În această perioadă e nevoie de un efort suplimentar ca să susții vânzările, prin reduceri de preț sau alte oferte.

Pe Facebook Ads în perioada de extrasezon provocarea e să menții bugetele la un nivel care să-ți genereze vânzări constante dar totodată să nu ridice costurile per conversie. Asta presupune, de obicei, scăderea lor pentru că oricum nu sunt conversii, nu sunt cumpărători în piață. Vara, de exemplu, oamenii își cheltuie banii pe concedii, nu pe online.

Ce optimizări concrete am făcut

Prioritatea clientului când am preluat contul a fost să-i mărim volumul de conversii deoarece nu își acoperea costurile operaționale lunare.

Desigur, maximizarea numărului de conversii vine de obicei cu o creștere a costurilor. Pentru că nu încercăm să ajungem la o audiență cât mai mare . În cazul de față Conversii și ROAS. 

Am stabilit împreună cu clientul un target de ROAS la care să fie profitabil dar în același timp să ne permită să maximizăm numărul de conversii.

Pentru început am evaluat contul și am oprit campaniile care nu performau în funcție de targetul dar de client și le-am ajustat pe cele care aduceau rezultate în mod constant.

Pe urmă am adăugat treptat campanii care folosesc licitare manuală. Mai precis BID CAP.

Avantajul campaniilor setate pe BID CAP este că ne oferă un control mai mare asupra costurilor per conversie prin setarea unei sume maxime pe care Facebook o folosește în licitare.

Un dezavantaj al campaniilor pe BID CAP este că necesită mai mult timp până devin eficiente. 

Structura campaniilor de BID CAP a fost următoarea:

  1. Am selectat interesele care au adus rezultate bune pe campaniile cu licitare automată
  2. Am setat campaniile de BID CAP cu 5 adseturi identice pornind de la un BID de 15 lei. Pe celelalte adeset-uri am crescut BID-ul din 5 în 5 lei. Bugetul inițial a fost de 150 de lei per adset.
  3. Am setat câte două anunțuri cu creative diferite pe fiecare adset.
  4. Pe parcurs am adăugat adseturi și am ajustat bugetul conform performanțelor.

În imaginea de mai jos dăm un exemplu de structură pentru o campanie pe BID CAP

În timp a trebuit să creștem valoarea BID-ului pentru că bugetul efectiv nu se cheltuia. Asta însemnând că algoritmul nu găsea persoane potrivite cărora să le afișeze anunțurile dar să țină cont de constrângerea dată de BID CAP.

După cum ne-am așteptat campaniile au pornit destul de greu. Cheltuiau sub 1 leu pe zi. Cu toate că bugetul la nivel de adset a fost 150 de lei, constrângerea de BID CAP nu lăsa algoritmul să afișeze anunțurile.

În imaginea de mai jos avem graficul bugetului cheltuit de la activarea unei campanii 10 Aprilie până la data de 10 August.

Cu excepția primelor două săptămâni, 10 Apr - 24 Apr, campania a cheltuit sub un leu/zi până pe 14 Iulie. 

Motivul a fost că la setarea inițială a campaniei am avut un adset cu un BID ridicat. Am testa o limită superioară mai mare tocmai să vedem în ce interval de BID putem să ne încadrăm.L-am oprit ulterior pentru că aducea conversii la costuri mari.

În perioada următoare 24 Apr - 14 Iulie am testat diferite niveluri de BID-uri însă precaut cu un increment de 2 lei.Deși a durat mult până să vedem rezultate, din 14 Iulie campania a început să cheltuie buget constant. De data aceasta cu conversii profitabile.

Punctul culminant se vede în imaginea de mai jos. 17 conversii pe o singură campanie într-o singură zi în data de 16 Iulie. În continuare conversiile au început să vină zilnic iar noi am continuat cu optimizarea nivelurilor de BID și al bugetelor.

Chiar mai mult, pe intervalul 10 Aprilie - 10 August, campania de BID CAP a depășit numărul de conversii aduse de campania pe licitare automată.

Concluzie

Modificările aplicate în cont au mărit numărul de conversii cu +70.93% față de anul trecut în aceeași perioadă.

După cum se observă în graficul de mai jos bugetul cheltuit a fost optimizat în funcție de performanțe și sezonalitate. Asta a dus la o creștere a numărului de conversii dar și al profitabilității.

Preconizăm că dacă menținem acest nivel de creștere în perioada de sezon vom avea o creștere de cel puțin 50% ca număr de conversii față de anul trecut.

Sperăm că acest studiu de caz ți-a fost de folos. Mulțumim și spor la conversii!

Dacă ți-a plăcut acest studiu de caz și vrei să îți facem un audit al contului tău de Facebook Ads, lasă-ne un mesaj și hai să vedem cum te putem ajuta.

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne