.png)
Tot ce poți face într-un cont PPC este să combini elementele între ele
Salutare,
Dacă ești la început în PPC, nu știi ce să faci ca să crești un cont. Dacă ești avansat în PPC, nu știi ce să mai faci ca să crești un cont.
Cred că am o idee utilă pentru ambele cazuri, o idee care va disipa parțial această incertitudine.
Combinații
De ce mi-am dat seama după 12 ani de marketing online este că, în același timp, într-o platformă PPC, ai atât multe opțiuni cât și puține opțiuni!
Ca să explic: da, pe Facebook Ads sau pe Google Ads sunt atâtea tipuri de campanii, atâtea tipuri de anunțuri și atâtea setări posibile. Dar în același timp, sunt doar atâtea tipuri de campanii, doar atâtea tipuri de anunțuri și doar atâtea setări posibile.
Într-o platformă PPC poți face campanii, grupuri sau seturi de anunțuri și anunțurile efective. Dintr-o platformă PPC nu poți pune bannere pe șosele, nu poți face reclame la radio, nu poți cumpăra spațiu publicitar într-un ziar.
Deci platformele te limitează, te îngrădesc în ceea ce poți face. Poți face doar ceea ce este în interiorul lor, în interiorul acelei interfețe de browser. Nu poți face din ele nimic din ceea ce e în afara lor.
Limitări
Acesta e un lucru bun! De ce? Pentru că dacă ai opțiuni limitate, chiar dacă sunt multe, le poți învăța și le poți combina între ele ca să crești un cont PPC.
Mai general: în orice context poți folosi doar ceea ce ai disponibil în acel context. Orice context îți dă opțiuni de acțiune în interiorul său, dar te și limitează la ceea ce ține de el.
Limitele te ajută în căutarea de acțiuni de făcut, pentru că nu în mult timp poți ajunge să cunoști toate lucrurile de care te poți folosi în platformă.
De fapt, pot reformula ideea ca în subiectul acestui articol: tot ce poți face într-un cont PPC este să combini elementele care există în ele, elemente care prin definiție sunt limitate, pentru că platformele sunt doar niște contexte limitate în care poți acționa.
Concluzii
Dacă vrei să dezvolți un cont PPC, gândește-te la combinații:
- Ia pe rând campaniile, audiențele și creativele în ordinea șansei de a converti (dacă e cont nou) sau istoricului de conversii (dacă e cont vechi);
- Fă combinații de campanii, audiențe și creative. Păstrează ce merge, închide ce nu merge;
- Continuă să reîmprospătezi combinațiile care merg, sau să tot faci combinații până găsești unele care merg;
- Fă combinații și de setări, strategii de bidding, etc.
- Întotdeauna începe de la cele mai bune practici (dacă nu ai istoric le afli din documentări, studii de caz, cursuri, etc.) și continuă cu tot mai multe elemente până găsești ce merge sau le epuizezi pe toate. Începe de la cele mai bune campanii cu cele mai bune creative, cu cele mai bune strategii de licitare. Continuă cu alte combinații odată ce acestea sunt epuizate;
- Dacă ai testat deja tot: trebuie să ieși din contextul platformei și să acționezi în cel al afacerii (oferte).