Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
30 de sfaturi și exemple de anunțuri care vând pe Facebook

30 de sfaturi și exemple de anunțuri care vând pe Facebook

Se spune că orice produs se poate vinde, dacă ești un bun marketer și știi cum. O fi adevărat? 

Da, dacă știi cum să scrii și cui să te adresezi. Hai să vedem cum putem scrie texte persuasive, care să vândă.


Slabe șanse să vinzi haine de maternitate bărbaților sau ciocolată cu zahăr diabeticilor. Sigur că poți să le arăți reclamele tale tuturor oamenilor din lume, dar asta chiar ar însemna să arunci banii pe fereastră. De aceea, un pas foarte important înainte de realizarea campaniilor tale pe Facebook este stabilirea unei audiențe relevante pentru produsele sau serviciile tale. Și în funcție de acest amănunt, adaptarea mesajului tău ca să fie de interes pentru acea audiență.


După ce stabilești avatarul clientului (targetezi audiența cu adevărat interesantă), următorul pas e să lucrezi la anunțuri. Provocarea este să scrii texte persuasive, care să convingă potențialul client că are într-adevăr nevoie de produsul tău. Citește în continuare, pentru a afla cum poți face asta.

1 Agentia Maximize 30 de sfaturi și exemple de anunțuri care vând pe Facebook Imagine Intro


Scrie pentru audiența căreia te adresezi


De ce este important este să-ți cunoști audiența? În primul rând pentru că aici sunt vânzările tale, în al doilea rând pentru că trebuie să știi cui te adresezi și să te adaptezi în funcție de audiență.


  1. Adaptează mesajul în funcție de audiență
  • Ne adresăm într-un fel persoanelor de 20-35 de ani și folosim alt limbaj pentru categoria 45-55 (unde abrevieri ca „LOL” sau referințe de genul „Instagram” sunt irelevante, la fel ca și trendurile în fashion, sau faptul că se poartă culorile neon). 
  • Se întâmplă să folosim formulări neutre și în audiența noastră să se regăsească și femei și bărbați, dar de multe ori vom separa audiențele, femei vs. bărbați, și vom avea mesaje diferite pentru fiecare din cele 2 categorii.
  • Pe lângă limbaj - cuvinte, formulări, emoji-uri, trebuie să le adaptăm și mesajul. De exemplu, de ce aș cumpăra o geantă? Dacă am 25 de ani - pentru că e la modă, iar dacă am 45 de ani - pentru că e încăpătoare și de calitate.

👉 Exemplu de anunț pentru audiență formată din bărbați. Mesajul este creat astfel încât să le atragă atenția, iar poza la fel. 

Agentia Maximize 30 de sfaturi și exemple de anunțuri care vând pe Facebook Exemplu


  1. Adaptează-te contextului general în care se află publicul țintă


  • Nu e chiar indicat în pandemie să evidențiem ce bine ar arăta o geantă pe o ținută de festival. Sau să insistăm pe ieșiri la restaurant, întâlniri cu prietenii, concerte sau alte lucruri la care visăm, dar care nu se prea întâmplă.
  • În contextul actual, oamenii sunt mai reticenți în a arunca cu bani în lucruri care nu le sunt de folos în viitorul apropiat. Dar până la urmă orice achiziție poate fi considerată o investiție. Așa că încearcă să arăți asta potențialului tău client.


👉 Exemplu de anunț cu text adaptat contextului specific 2020-2021. Restricții, pandemie, timp petrecut în casă.

Agentia Maximize 30 de sfaturi și exemple de anunțuri care vând pe Facebook Exemplu


  1. Pune-te în pielea audienței - pentru a încerca să vezi care sunt cele mai importante nevoi și dorințe pe acel segment de piață, și cum poate produsul tău să satisfacă acele nevoi și dorințe. Arată-le beneficiile produsului sau serviciului tău. Arată-le cum te diferențiezi de concurență. Convinge-l!


👉 Exemplu de anunț cu text axat pe beneficiile produsului.

Agentia Maximize 30 de sfaturi și exemple de anunțuri care vând pe Facebook Exemplu


Scrie persuasiv


Conversii, conversii și iar conversii. Asta se cere și acesta e de multe ori obiectivul campaniilor tale. Deci cum facem noi să ajungem la client și să-l convingem să cumpere? Ne ducem exact pe nevoia lui și îi oferim soluția. Scriem persuasiv! 


  • Încercăm să înțelegem psihologia clientului.
  • Identificăm emoțiile pe care vrem să le descriem.
  • Îi oferim un preview al sentimentului pe care-l va avea după achiziția produsului.
  • Îi arătăm de ce produsul nostru îi va face viața mai frumoasă.
  • Încercăm să determinăm obstacolele care împiedică utilizatorii să dea clic și ne folosim de ele pentru a le demonta în textul anunțului (îndepărtăm temerile oamenilor - „Nu ești mulțumit? Îți dăm banii înapoi.” Sau „Calitate garantată - ai 2 garanție”, etc.).
  • Venim cu argumente puternice, dar reale.


👉 Exemplu de anunț cu text bazat pe emoții.

Agentia Maximize 30 de sfaturi și exemple de anunțuri care vând pe Facebook Exemplu


Persuasiunea trebuie să se bazeze pe fapte reale. De ce este important să nu promitem ceea ce nu oferim?

  • Există riscul de nemulțumire a clientului - pe termen scurt îți faci targetul de conversii, dar pe termen lung, acei clienți nu vor mai veni să cumpere de la tine.
  • Dacă produsul nu corespunde, clientul are dreptul să-l returneze (vei avea costuri suplimentare de transport, și poate și recenzii negative, care cu siguranță nu vor ajuta afacerii tale).
  • Clientul intră pe site, vede că tu i-ai promis ceva în anunț, dar pe site găsește altceva. Reclama ta va genera doar costuri, nu și rezultate.


Așa că atenție la ce promitem! La fel ca în viața de zi cu zi, e bine să nu facem promisiuni pe care nu le putem îndeplini.


Anunțul trebuie să respecte o structură


Poți merge direct pe anunțuri de genul: „Cumpără acum, ofertă limitată!” Dar îți garantăm că vei avea rezultate mult mai bune dacă faci anunțuri după cele mai bune practici. Încearcă să fii disciplinat în crearea anunțurilor și să urmezi câțiva pași.


O structură simplă de anunț:


  1. O frază catchy prin care să atragi atenția utilizatorului

  • O întrebare pe care să i-o adresezi („Când ți-ai cumpărat ultima dată ceva nou?”)
  • O afirmație general valabilă cu care să se identifice („Cu toții petrecem mai mult timp în casă.”)
  • O informație interesantă din care să învețe ceva („Știai că 75% din emoții sunt declanșate de miros?”)
  • Sau poți stârni o controversă („Bijuteriile din porțelan sunt so last season! Se poartă lemnul!”)
  • Ajută-i să-și imagineze („Crema de corp cu miere îți lasă pielea ca de bebeluș.”)
  • Fă o confesiune („Ne place să citim, și facem asta cât de des putem.”)


  1. Introdu produsul/serviciul și leagă-l de introducere
  • Arată-le cum ar ajuta produsul tău
  • Menționează beneficiile pe care acesta îl aduce (caracteristicile produsului, dar și altele cu care plusezi: reducere, transport gratuit, cadou la achiziție, plata în rate, orice le poate atrage atenția)


„Crema de corp cu miere îți lasă pielea ca de bebeluș. Mirosul ei persistă multe ore pe piele și te duce cu gândul la vară și la concediile tale lipsite de griji.”


„Ne place să citim și facem asta cât de des putem. În ultima vreme chiar mai des decât de obicei, deoarece cu robotul de bucătărie X avem mult mai mult timp pentru plăcerile noastre de zi cu zi.”


  1. Nu uita de call to action! Poți avea vizitatori pe site care intră doar ca să vadă ce le poți oferi. Dar dacă setezi dinainte sămânța intenției, cresc considerabil șansele de a face o vânzare. Un simplu -„cumpără acum”- sau -„profită de ofertă”- poate să facă diferența.


👉 Exemplu de anunț care respectă structura de mai sus. Mesajul este întregit de imaginea sugestivă aleasă și de headline-ul care te convinge să apeși butonul Learn More.

Agentia Maximize 30 de sfaturi și exemple de anunțuri care vând pe Facebook Exemplu


Structura respectată: 


  1. O frază catchy prin care să atragi atenția utilizatorului - „Fă-ți timp pentru tine! 🏖️ Lasă marketingul în grija profesioniștilor! 📈 ”
  2. Introdu produsul/serviciul și leagă-l de introducere - „Fie că vinzi haine sau gadgeturi, cursuri sau servicii, te putem ajuta să-ți maximizezi vânzările.”

 

Menționează beneficiile pe care clientul le va avea:

🏆 Suntem parteneri Facebook și Google - vei lucra doar cu profesioniști.

💻 Lucrăm zilnic la optimizarea campaniilor - contul tău va fi supravegheat în permanență.

📨 Te ținem la curent în timp real cu tot ce se întâmplă - vei ști mereu care este statusul campaniilor tale.

✔️ Facem îmbunătățiri continue și în limitele de cost stabilite de tine. 

⏳ Acționăm rapid la cerințele tale.

✔️ Succesul tău este și succesul nostru, ne plătești în funcție de rezultate.

 

  1. Nu uita de call to action! - Cere o ofertă aici: 👉 https://hellomaximize.ro/contact/


Textul trebuie să fie ușor de citit


Textul trebuie să fie ușor de citit și foarte ușor de înțeles. Spune-i utilizatorului exact ce să facă. „Dă clic”, „dă subscribe”, „intră pe site”, „dă like la pagină”, orice rezultat vrei să obții, fă-l cât mai clar.


  • Scrie în fonturi diferite - italic, bold - subliniază cuvintele care ar putea cu ușurință să atragă atenția.
  • Folosește cuvinte de impact.
  • Folosește numere - crește credibilitatea.
  • Testează! - ce merge mai bine? Text scurt sau text lung? Cu emoji sau fără emoji?


Asigură-te că materialele vizuale pe care le ai sunt de impact


  • Asigură-te că folosești creative de impact - imagine/video.
  • Asigură-te că imaginea se încadrează bine și se afișează pe toate canalele pe care vrei să promovezi.
  • Textul pe imagine te-ar putea ajuta. Captează atenția cu o bulină roșie care să arate procentul de reduceri, sau o etichetă cu livrare gratuită, sau orice ai putea oferi care să adauge valoare.
  • Utilizatorii dau poate 1 secundă anunțului tău. Fă-i să se oprească și să dea click!


Ai grijă la headlineuri! 


Cât de important este un headline? Foarte important! Cei mai mulți dintre noi citim doar headline-ul și dacă este de impact, ridicăm privirea și spre textul reclamei, dacă nu, dăm scroll mai departe.


  • Headline-ul ar trebui să fie un call to action în sine.
  • Ține-l scurt și fii specific.
  • Nu te focusa pe 5 idei, una este suficientă.
  • Folosește numere - ele atrag atenția.
  • Folosește-te de - noutăți - și - promoții -.
  • Arată empatie.
  • Folosește un verb de acțiune.


Da, cam multe lucruri de respectat într-un număr limitat de caractere, dar nu trebuie să le ai pe toate în același timp. Testează, folosește-ți imaginația și vei vedea că headline-urile tale vor deveni din ce în ce mai bune!


Nu te grăbi!


Nu te grăbi! Investește timp în redactarea unei reclame de care să fii mulțumit!


  • Revizuiește varianta finală până ajungi la cel mai bun rezultat.
  • Cere feedback de la colegi/prieteni și analizează feedbackul.
  • Chiar și un emoji poate să facă diferența!
  • Asigură-te că landing page-ul duce unde trebuie (dacă faci reclamă la telefoane, utilizatorul să ajungă pe categoria de telefoane și nu pe cea de huse de telefon).



Bonus 👉 Ești lipsit de inspirație în scrierea textelor?

Agentia Maximize 30 de sfaturi și exemple de anunțuri care vând pe Facebook Imagine Inspiratie


  • Fă research! Google te ajută mult. Caută informații despre cum ajută produsele tale în general, despre evenimente, despre trenduri, despre contextul social actual, fă legătura cu produsele tale.
  • Inspiră-te din anunțurile tale vechi - dacă ai. Vezi istoricul vânzărilor, verifică ce texte au vândut în trecut și bazează-te pe aceeași idee generală - transmite mesaje asemănătoare dar formulate diferit.
  • Nu uita de concurență! Vezi ce oferă concurența, ce oferte are, ce promite, ce limbaj/texte utilizează fii la curent cu acțiunile competitorilor tăi. Folosește galeria de anunțuri Facebook - www.facebook.com/ads/library/


👉 Exemplu de documentație pe ce oferă concurența, în cazul de față în domeniul dezinfectanților medicali.

Agentia Maximize 30 de sfaturi și exemple de anunțuri care vând pe Facebook Exemplu Documentatie


  • Vorbește-le în cuvintele lor! Citește recenzii și comentarii la produsele tale și vezi exact ce își dorește audiența să audă. 


👉 Exemplu reviews pentru un dulap / bibliotecă. 

Agentia Maximize 30 de sfaturi și exemple de anunțuri care vând pe Facebook Exemplu Reviews
Sursa imagine


Se pot extrage cu ușurință multe idei ce pot fi folosite în anunțuri: arată foarte bine, se potrivește oriunde, dimensiuni excelente pentru a fi manevrat cu ușurință, ușor de montat, modern și funcțional.


  • Folosește testimoniale - un anunț bun, persuasiv, poate să fie unul de tip testimonial. Arată clar cât de mulțumit e clientul respectiv și ce beneficii are, ce așteptări i-au fost îndeplinite. 

10 Agentia Maximize 30 de sfaturi si exemple de anunturi care vand pe Facebook Exemplu Anunt Testimonial


  • Nu te grăbi! Investește destul timp cât să fii mulțumit de anunțul tău. Un anunț mediocru îți poate aduce rezultate pe termen scurt, dar un anunț foarte bun îți poate aduce conversii cu adevărat valoroase o bună perioadă de timp.


Spor la redactat anunțuri de succes!

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne