.png)
Ce înseamnă să crești un cont PPC?
Vreau să răspund unei întrebări care poate da o direcție activității noastre de optimizare a campaniilor de promovare: Ce înseamnă să crești un cont PPC?
Mi-am pus întrebarea aceasta cu mulți ani de zile în urmă, când învățam PPC și eram copleșit de numărul de acțiuni posibile. M-am simțit blocat. Prin a mă întreba acest lucru și a găsi un răspuns, am făcut un pas înapoi ca să pot face mai mulți pași înainte.
Creștere și maturitate
Într-un cont PPC matur, activitatea noastră este mai simplă, fiind axată pe mentenanță și actualizare. Creșterea vine odată cu creșterea afacerii, prin introducerea de produse sau servicii noi, sau cu creșterea platformelor, prin introducerea de noi opțiuni.
Într-un cont care nu este la maturitate, creșterea vine din includerea tuturor ofertelor în promovare, pentru a le găsi pe cele mai bune și din testarea tuturor opțiunilor relevante din platforme, pentru a le găsi pe cele mai eficiente.
Mai pe scurt, într-un cont matur cunoaștem bestsellerele și cum să le promovăm, într-un cont în creștere căutăm bestsellerele și cum să le promovăm.
De la A la B
A crește un cont înseamnă a-l duce dintr-un punct prezent A într-un punct viitor B, pe o cale pe care trebuie să o descoperim. Creșterea înseamnă explorare.
Scopul creșterii unui cont este să ajungem în acel punct de maximizare, în care nu mai putem face nimic pentru a-l îmbunătăți. Maximizarea înseamnă că nu mai poți face nimic pentru a crește performanța, sau cu alte cuvinte, că orice faci scade performanța.
Sigur că nu se poate ajunge acolo faptic, pentru că un cont este ceva dinamic, punctul acela e mereu în alt loc. La propriu - secundă de secundă, pentru că nu există punct fix în univers. Dar a tinde spre el, a face optimizări care ne apropie de el creează calea creșterii contului.
Explorarea
“Calea” de la A la B despre care vorbesc constă într-o succesiune de optimizări, de acțiuni făcute în cont.
Dacă nu avem o metodă de a alege între ele, vom face acțiuni ineficiente, care nu cresc contul cu pasul maxim.
Așa că, dacă aceste acțiuni de făcut într-un cont în creștere trebuie să descopere care sunt bestsellerele și care sunt setările cele mai eficiente pentru a le vinde, atunci le putem prioritiza după aceste criterii.
Și dacă le prioritizăm, obținem o listă ordonată de acțiuni de făcut în cont. “Prioritatea” înseamnă acțiunea (una singură!) cea mai importantă de făcut, cea mai de impact.
Așa că din câteva sute de acțiuni posibile pe Google Ads sau Facebook Ads, lista aceasta ne spune una singură care să fie următoarea. Apoi, după ce o efectuăm, parcurgând lista în ordine avem tot o singură acțiune următoare de făcut, și așa mai departe.
Experiența personală
Pentru mine, ideile de explorare, direcție și prioritizare m-au ajutat să-mi creez liste de pași prin care să gestionez cu succes conturi PPC din momentul în care le-am preluat, fără să mai am acele stări de confuzie sau de copleșire date de numărul mare de opțiuni disponibile.
De exemplu, ne putem gândi că pentru a aduce conversii trebuie să putem lua la cunoștință când ceva convertește. Pentru asta trebuie să punem la punct urmărirea conversiilor. Deci, înainte de orice, prioritatea în cont sunt setările de urmărire a conversiilor - a pune codul de urmărire pe site și a-l testa. Astfel realizăm prima acțiune, prioritară, și o eliminăm din listă.
Odată setată urmărirea conversiilor, ca să ne putem promova trebuie să setăm campaniile cu probabilitatea cea mai mare să meargă (pe Google Ads sunt Performance Max și pe Facebook Ads sunt Advantage+), pentru produsele cu probabilitatea cea mai mare să vândă (bestsellerele, pe care le luăm sau din istoric sau, dacă nu există istoric, din estimări pe baza prețului, a cererii, etc.).
Deci a doua acțiune din listă, acum prioritatea, este să identificăm aceste bestsellere care vor forma compoziția campaniilor. Odată identificate, această acțiune este realizată și eliminată din listă, și ajungem la a treia, care ea este prioritatea acum, de a seta campania cu șansele cele mai mari de a funcționa.
Deci până acum avem o listă cu trei acțiuni prioritizate într-un cont PPC: urmărirea conversiilor, identificarea bestsellerelor și setarea celor mai performante campanii. Nu setăm extensii de anunțuri, nu punem cuvinte-cheie negative, nu creăm audiențe lookalike. Aceste acțiuni nu sunt prioritare pentru că impactul lor nu este la fel de mare ca al celor anterioare. Vom ajunge la ele la momentul lor, după ce epuizăm potențialul celor dinaintea lor.
Dacă vom continua în acest fel, vom putea crea o listă standard de acțiuni, prioritizate pe baza principiilor enunțate mai sus, pe care să o parcurgem în ordine, odată cu preluarea fiecărui cont. Cu această listă reușim să eliminăm indecizia privind acțiunea următoare și, din câteva sute de acțiuni de făcut, rămânem doar cu una, următoarea.
Concluzie
Merită să știi principii în PPC, concepte, idei, pentru că îți fac viața mai ușoară.