Creșterea vânzărilor în Facebook Ads prin folosirea audiențelor calde

Ni se întâmplă tuturor, intrăm pe un site oarecare, de îmbrăcăminte, de cursuri online, sau poate de piese auto. Apoi vedem cum ne apar reclame pe Facebook de la site-ul pe care tocmai l-am accesat. Așa funcționează remarketing-ul. 

Am intrat, deci mă interesează produsele prezentate acolo, poate voi cumpăra azi, poate voi cumpăra mâine, sau poate nu voi cumpăra deloc. Cert este că eu sunt un potențial client, Facebook m-a descoperit ca fiind interesată de respectiva piesă auto 🙂, prin urmare mi-a afișat reclama, să mă convingă să cumpăr.

Campaniile de remarketing trebuie să se găsească în orice cont de Facebook Ads. Nimic nou până aici, doar că, pe lângă clasicele audiențe create după persoane care au adăugat produse în coș, sau poate doar le-au vizualizat, putem să ne folosim și de audiențe create după alte acțiuni valoroase pentru noi, cum ar fi: 

  • persoane care au făcut căutări pe site, 
  • persoane care au reacționat la reclamele sau la postările de pe pagina de Facebook, 
  • persoane care au cumpărat un anumit produs sau au vizualizat o anumită categorie de produse. 

Mai mult, putem crea și audiențe lookalike după acestea.

Exemplu de audiențe calde folosite în contul Maximize: vizitatori blog, vizitatori site, persoane care au interacționat cu pagina de Facebook sau Instagram, și altele.

Exemplu de audiente calde folosite în contul agentiei Maximize


În continuare îți vom prezenta ce tipuri de audiențe calde se pot folosi în Facebook Ads și care din ele ne-au ajutat în creșterea numărului de conversii pentru clienții noștri.

  1. Ce sunt audiențele calde?
  2. Crearea audiențelor calde în platforma Facebook Ads
  3. Exemple de audiențe calde + rezultate reale din campanii
  4. Texte pentru anunțuri de remarketing
  5. Concluzii

1. Ce sunt audiențele calde?

Atunci când creezi o campanie în Facebook Ads, trebuie să ai în vedere cui te adresezi, care este publicul tău țintă. Când vrei să ajungi la anumite persoane care nu au mai auzit de tine, te adresezi unei audiențe reci. 

Audiența caldă, în schimb, cuprinde persoanele care deja sunt familiarizate cu produsele tale, care au ajuns deja la tine pe website sau pe pagina de Facebook, sau care chiar au cumpărat de la tine. Prin urmare, nu trebuie să mai faci brainstorming pe ce interese să folosești, ce vârste să targetezi, și așa mai departe, pentru că vei avea baza de persoane deja formată din vizitatorii site-ului tău.

2. Crearea audiențelor calde în platforma Facebook Ads

Audiențele calde se creează la nivel de Ad Set sau din meniul de Audiențe din Facebook Business Manager.

  • Crearea audiențelor la nivel de Ad Set

De la secțiunea Audiențe, vom crea o audiență customizată - Custom Audience.


2 Creare Custom Audience Agentia Maximize

Știi sigur că nu ai greșit meniul, după mesajul din partea de sus a ferestrei, care îți spune că vei ajunge la oamenii care au arătat deja un interes în afacerea sau produsele tale.


3 Creare audienta customizata Agentia Maximize

Vom trece imediat prin fiecare opțiune, dar întâi să vedem cum putem crea audiențe și din meniul de Audiențe.

  • Crearea audiențelor din meniul de Audiențe din Business Manager

Mergem în Business Manager - Audiences - Create Audience.

4 Crearea audiențelor din meniul de Audiențe din Business Manager Agentia Maximize


Va apărea o fereastră cu același meniu pe care îl găsim și la nivel de Ad Set.

5 Facebook Creare audienta customizata Agentia Maximize

Să le luăm pe rând. 

* Your sources (Sursele tale) - vor fi audiențele formate din persoanele care au interacționat cu tine prin site, prin aplicație, sau au ajuns la tine în alt mod:

  • Website - vizitatorii site-ului
  • App activity - utilizatorii aplicației tale (dacă ai una)
  • Customer List - poți uploada lista clienților tăi, pe care apoi să-i retarghetezi
  • Offline Activity - poți crea o audiență pe baza persoanelor care te-au contactat telefonic, au intrat fizic în magazin, sau au avut alte interacțiuni cu afacerea și produsele tale

* Facebook Sources (Surse Facebook) - vor fi audiențele create din persoanele care au interacționat cu tine prin anunțuri sau postări, evenimente sau videouri postate direct pe Facebook sau în anunțuri


  • Video - persoane care au urmărit unul sau mai multe din videourile postate de tine
  • Lead Form - persoane care au deschis sau completat un formular de-al tău pe Facebook
  • Instant Experience - persoane care au interacționat cu un anunț tip Instant Experience
  • Shopping - persoane care au interacționat cu produsele tale în shopul tău online, pe Facebook sau Instagram
  • Instagram Business Profile - persoane care au vizitat sau au interacționat cu profilul tău de Instagram, sau cu reclamele promovate aici
  • Events - persoane care au interacționat cu unul sau mai multe din evenimentele tale create pe Facebook
  • Facebook Page - persoane care urmăresc pagina ta de Facebook, sau care au interacționat cu ea
  • On-Facebook listings - persoane care au văzut produsele listate la vânzare, sau au cerut detalii despre ele

3. Exemple de audiențe calde + Rezultate

a. Audiențe create după persoanele care au cumpărat deja de la tine - lista clienților

6 Creare audienta customizata - Customer List Agentia Maximize.png

Pentru a putea folosi această opțiune, trebuie să ai o listă a clienților care au cumpărat de la tine, împreună cu anumite informații care va ajuta algoritmul să îi identifice pe platformă. Ai opțiunea de a downloada un template, urmează pașii prezentați, pregătește documentul, apoi încarcă-l pe platformă.

7 Creare Custom Audience - Customer List Agentia PPC Maximize.png


Exemplu 👉 Așa arată un model pentru lista de clienți, cu anumite date despre cumpărători: adresă de e-mail, număr de telefon, nume și prenume, oraș, țară, cod poștal, valoarea achiziției, categoria de produs din care s-a realizat achiziția. Nu trebuie neapărat să avem informații în toate coloanele, dar cu cât sunt mai multe date, cu atât Facebook va identifica mai repede și cu succes respectivul cumpărător și îi va arăta reclamele pe care le-ai pregătit pentru el.


8 Customer list template Agentia Maximize.png

Vei putea folosi audiența pentru a le prezenta oferte speciale, produse noi, sau pentru a face upsell și cross sell, pentru a le arăta produse asemănătoare sau complementare cu ce au cumpărat deja. Șansele ca reclamele tale să convertească pe această audiență sunt mai mari, pentru că persoanele în cauză te cunosc deja, sunt familiarizate cu brandul tău și au cumpărat deja de la tine. Riscul este mai mic decât în cazul în care ar cumpăra de la o afacere pe care încă nu o cunosc, și nu știu calitatea produselor și seriozitatea firmei. 

Noi am obținute rezultate bune folosind lista clienților în campanii de retenție.  

Exemplu 👉 Rezultate obținute prin folosirea listei de clienți ca audiență, în perioada martie - aprilie 2021. Avem 238 de achiziții, la un cost de 11.04 lei și un ROAS de 26.15.

9 Rezultate Customer List Agentia Maximize

b. Audiențe create după evenimentele declanșate pe site (din care cele mai utilizate sunt - Purchase, Initiate Checkout, Add to Cart, Search, View Content).

10 Creare Custom Audience - Website Agentia PPC Maximize

Această opțiune te ajută să ajungi la persoanele care au vizualizat produsele, le-au adăugat în coș, le-au cumpărat, sau care au făcut orice altă acțiune pe site-ul tău. În funcție de audiența la care vrei să ajungi, selectezi opțiunea potrivită din meniul de mai jos.


11 Creare Custom Audience - Website Agentia PPC Maximize

Exemplu 👉 Noi am creat o audiență formată din persoanele care au vizualizat un anumit produs de pe site, în ultimele 7 zile. 

12 Exemplu Custom Audience - Website Agentia Maximize


Și rezultatele pe care le-am obținut folosind această audiență: în perioada ianuarie - aprilie 2021 avem 228 de achiziții, la un cost de 28.08 lei și un ROAS de 16.28.

13 Rezultate View Content Agentia PPC Maximize

c. Audiențe create după acțiunile utilizatorilor pe platformele de Social Media (persoane care au interacționat cu pagina de Facebook sau Instagram, persoane care au interacționat cu postările tale sau cu anunțurile de pe Facebook sau Instagram).


Sunt persoane active pe Social Media, care au lăsat un comentariu la reclama ta, sau un like, dar poate nu au intrat încă pe site. Cert este că au manifestat un interes față de ceea ce oferi tu și trebuie să profiți de asta. La următoarea afișare de reclamă poate îți vor recunoaște brandul și vor fi mai dispuși să cumpere.

Aceste audiențe merg cel mai bine pentru businessurile cu postări frecvente pe Facebook sau Instagram. Interacțiunea cu urmăritorii tăi, noutățile pe care le prezinți, faptul că ei te văd prezenți în online, au o mare importanță și adaugă valoare afacerii tale.

14 Creare Custom Audience - Engagements Agentia PPC Maximize.png


Exemplu 👉 Am folosit o audiență formată din toate persoanele care au interacționat cu pagina de Facebook a unui client, și am obținut următoarele rezultate: în perioada martie - aprilie 2021, avem 72 de achiziții, la un cost de 7.73 lei și un ROAS de 49.65.

15 Rezultate Page Engagement Agentia PPC Maximize

4. Texte pentru anunțuri de remarketing

În teorie, persoanele care au făcut inițiere checkout au o mai mare probabilitate să realizeze o achiziție decât persoanele care doar au vizualizat produsul. 

Dar depinde și de cum le amintim să finalizeze achiziția, ce mesaj le arătăm. De aceea o strategie bună este folosirea mesajelor personalizate de tipul „ai uitat ceva în coș“ sau „produsele tale preferate încă te așteaptă”. Textul poate fi cel care încheie cu succes achiziția.

Exemplu 👉 Anunț cu text dedicat, ce se afișează persoanelor care au vizualizat o anumită geantă pe website-ul clientului.

16 Exemplu Anunt View Content Agentia Maximize

5. Concluzii

În concluzie, audiențele calde, formate din persoane care au interacționat într-un fel sau altul cu afacerea ta, trebuie utilizate cât mai mult în campaniile de Facebook Ads. 

Nu te limita la persoane care au adăugat în coș, sau persoane care au vizualizat produse. Încearcă să testezi și alte audiențe, pe baze evenimentelor declanșate pe site, sau pe baza interacțiunilor cu pagina de Facebook sau profilul de Instagram. 

Amintește-le persoanelor care te cunosc deja cine ești, ce produse ai, fă-le o ofertă bună, iar conversiile nu vor întârzia să apară.

Abonează-te la blog
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.