Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Studiu de caz: 3,557 De conversii pe o singură campanie în Facebook Ads

Studiu de caz: 3,557 De conversii pe o singură campanie în Facebook Ads

În articolul ce urmează discutăm cum am reușit să lansăm cu succes o nouă categorie de produse pentru clientul nostru, magazin online. Afișăm atât rezultatele pe fereastra standard 7 day click 1 day view cât și pe 28 day click, cea din urmă fiind fereastra agreată împreună cu clientul de raporta datele.

Perioada de evaluare este 13.04.20224 - 13.04.2025, cu toate că am oprit campania în data de 10.02 din cauza lipsei de stoc.

Vom încerca să fim cât mai transparenți cu datele oferite în articol dar din motive de confidențialitate nu putem preciza sau arăta numele clientului și creativele folosite în această campanie.

Evoluția performanței pe durata campaniei 13.04.2024 - 13.04.2025

Context:

Clientul a lansat o nouă categorie de produse într-o piață competitivă. A creat o ofertă cu care să putem concura cu magazinele consacrate din această piață. 

Pe partea de creative, clientul a filmat o serie de videoclipuri pentru a promova această ofertă.

Ce am făcut:

Scopul nostru și al clientului a fost să capturăm cotă de piață în categoria de produse respectivă, deci cât mai multe vânzări. Nu am țintit neapărat să avem profitabilitate cu această campanie deoarece ne-am dorit să penetrăm piața pe categoria de produse respectivă.

Oferta

Elementul principal al acestei campanii a fost oferta. Subliniem faptul că orice acțiune sau setare am fi făcut noi în cont sau ce creative am fi realizat, n-am fi atins nivelul acesta de conversii fără o ofertă bună.

Oferta este un element central în PPC și discutăm mereu cu clienții noștri dacă oferta pe care urmăm să o promovăm este viabilă. În acest caz clientul a reușit să ofere produse de la branduri cunoscute la un preț competitiv cu magazinele care au istoric pe piață.

 Când spunem un preț competitiv nu ne referim la cel mai mic preț. Ci un preț avantajos pentru oferta respectivă, care a conținut un brand cunoscut plus transportul gratuit (un beneficiu masiv având în vedere că sunt produse voluminoase).

Creativele

Mai departe, am avut discuții cu clientul și echipa sa internă de marketing despre ce creative ar trebui să promovăm. Am subliniat importanța video-urilor pentru promovarea pe Facebook. După ofertă, creativele au fost elementul cel mai important în succesul campaniei.

Nu vom putea arăta în articol creativele folosite din motive de confidențialitate. Totuși, vom descrie elementele centrale ale videoclipului care a performat de departe cel mai bine. L-am rulat până s-a epuizat stocul:

  • Videoclipul a fost filmat ca un vlog în care ownerul vorbește și prezintă produsul
  • Ca durată are 1 minut și 11 secunde - concentrează eficient toată informația
  • S-a filmat cu telefonul fără editări ulterioare; videoclipul seamănă cu conținutul organic de pe Facebook
  • S-au prezentat clar toate detaliile produsului (exact cele de care sunt interesați clienții)
  • Pe parcursul videoclipului s-a repetat oferta cu accent pe prețul avantajos și îndemnul la acțiune
  • Foarte important: e o persoană reală care prezintă produsul. Nu AI, nu voice-over - e chiar proprietarul afacerii. Asta crează încredere în brand

Conversii pe ad-ul câștigător 13.04.2024 - 13.04.2025

 

Setarea campaniei

Am setat o campanie Advantage+ cu toate videoclipurile primite de la client. Motivul a fost să lăsăm algoritmul Facebook folosit în campaniile Advantage+ să găsească oamenii cu potențial mare de conversie. 

Puteam opta pentru o campanie clasică, cu segmentare de audiențe, însă nu am avut istoric pe această categorie de produse ca să targetăm precis. În plus, fiind produse care se adresează unui public larg, algoritmul campaniilor Advantage+ se calibrează repede ca să găsească persoanele potrivite.

Observație: când promovăm produse de larg consum pe Meta, probabil cea mai eficientă targetare e cea deschisă, pe toată audiența. Algoritmul Meta învață din toți pixelii de la toți advertiserii. Așa că produse comune precum, haine, electrocasnice, produse de beauty, anvelope etc. sunt mult mai ușor de potrivit cu publicul țintă, dat fiind volumul uriaș de magazine online care le vând.

La polul opus, dacă vinzi produse sau servicii specializate va trebui probabil să te folosești de audiențe custom, liste de email sau targhetare pe interese ca să ghidezi algoritmul în direcția potrivită.

Încă un factor cheie pentru succesul cu campaniile de Advantage+ este bugetul. Algoritmul are nevoie de un buget suficient ca să testeze audiențele cărora le  va afișa anunțul. 

Ca orice algoritm care lucrează cu seturi de date (probabil mii sau zeci de mii), un buget suficient ajută la optimizarea rapidă a campaniei. În cazul nostru clientul a alocat un buget generos campaniei, vârful fiind la 500 lei/zi.

Rezultatele au curs rapid

Conversii totale pe campanie 13.04.02024 - 13.04.2025

Cost/Conversie 13.04.2024 - 13.04.2025

Concluzii cheie:

Platformele devin tot mai automatizate. Ce e important acum din punct de vedere tehnic e când să alegi automatizare versus control manual.

De exemplu: poți alege setările automate pe campanie atunci când ai un buget mic ce nu îți permite o testare granulară a ad-urilor. Astfel dai mână liberă algoritmului să găsească cele mai bune oportunități. Automatizarea e eficientă mai ales când vinzi produse de larg consum.

Când ai buget ce îți permite să testezi audiențe, ad-uri, plasamente etc. poți deja să intervii și să faci setările manual. Deasemenea dacă vinzi un produs sau un serviciu complex, de genul: software pentru firme de contabilitate, e recomandat să faci targhetări mai precise, să faci A/B test pe anunțuri și chiar pe paginile de destinație (landing page).

Creativele naturale cu accent pe latura umană, nu AI, vor juca un rol important în continuare. Tot mai mult observăm pe  conturile de Facebook Ads importanța creativelor. Trebuie să fii pregătit ca proprietar de afacere să dedici timp producției de video, fie că te ocupi tu sau delegi activitatea.


În cazul acestui client, deși are o persoană dedicată care îl ajută cu crearea materialelor, clientul este cel care apare în toate videoclipurile. 

Poate fi cu două tăișuri această abordare. Pe de-o parte el știe cel mai bine produsele din afacerea lui și știe cel mai bine cum să le vândă. Faptul că el apare pe cameră crează raport cu utilizatorii și le dă încredere că achiziționează produse de la un magazin real, de la oameni pe care-i poate contacta dacă nu sunt mulțumiți de produse.

Pe de altă parte, timpul lui este blocat în procesul de creație și nu se poate dedica complet activităților de dezvoltare a business-ului. În acest caz, probabil trebuie să delege complet procesul de creație, fie intern sau unei agenții. 

O ofertă bună are cea mai mare pondere în succesul promovării. Din păcate oferta este tratată superficial în majoritatea afacerilor. La ce mă refer aici e faptul că de cele mai multe ori se pune accent doar pe preț. A crea o ofertă nu înseamnă doar să te uiți la competiție, să-ți setezi prețul la produs cu un leu mai puțin, adăugi pe site o reducere “din burtă” pe care o lași permanent și sper că oamenii vor crede că e la reducere. Asta merge pe perioade scurte. 

Trebuie să-ți înțelegi clienții și să știi la ce reacționează ei cel mai bine. E transportul gratuit, e o garanție extinsă, l-ar cumpăra împreună cu alt produs, ar vrea să-l testeze înainte, etc. 

În cazul nostru, deși am avut o reducere de preț nu a fost cel mai mic preț din piață. Transportul gratuit însă a contat mult pentru că sunt produse voluminoase și grele, deci am oferit plusvaloare reală poate mai mare decât cel mai mic preț pe produse dar cu transportul plătit.

Rezultate totale pe campaniile din categoria respectivă 13.04.2024 - 13.04.2025

Recapitulăm 

Pe Facebook Ads, dacă promovezi o categorie nouă de produse sau faci o ofertă cu care vrei să iei cotă de piață, poți face următoarele:

  • Crează o ofertă la care știi sigur că piața va reacționa. Nu te limita doar la a scădea prețul. Găsește lucrurile care contează cu adevărat pentru audiența ta și care le oferă valoare.
  • Folosește videoclipuri pentru promovarea ofertei. Filmează cât mai natural, o poți face singur cu telefonul fără editări fără efecte speciale. Când toată lumea folosește șabloane și AI, tu ieși din tipar și fi autentic pentru publicul tău.
  • Pe Facebook simplifică lucrurile și folosește-te de campaniile automate de Advantage+. Dar atenție, alocă buget suficient.

    Automatizările nu te vor salva dacă nu oferi bugetul necesar ca algoritmul să testeze. Și cum în astfel de cazuri vrei să ajungi la cât mai mulți oameni, aceasta ar fi una din soluțiile cele mai eficiente.

Spor la conversii!

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne