Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
De ce în Google Ads apare că un produs a convertit și în admin nu?

De ce în Google Ads apare că un produs a convertit și în admin nu?

Situația în detaliu

Am avut situația în care într-o campanie am văzut un produs că a convertit cu o anumită valoare, dar acea valoare nu era a produsului și nici în admin nu a apărut că s-ar fi vândut.

Situația aceasta apare din cauza felului în care platforma Google Ads atribuie conversia vs. admin-ul magazinului. Practic vedem două sisteme de atribuire diferite, care raportează rezultate diferite, după propriile reguli.

În Admin e simplu, nu e nicio atribuire propriu-zisă între canalele de marketing pentru că admin-ul nu are acest scop. Regula în admin este că dacă un produs se vinde atunci acela are vânzarea, de valoarea lui, la data și ora la care a avut loc, fără a se urmări campania din care a venit. 

În Google Ads însă, vânzarea nu e atribuită produsului cumpărat ci produsului care aduce achiziția. Deci se poate ca un produs să aducă un om pe site dar el să cumpere altul, caz în care Google va raporta valoarea acelui alt produs ca fiind a produsului care a adus omul pe site. 

Mai mult, va raporta că vânzarea a avut loc la data la care produsul a adus omul pe site, nu la data la care a avut loc achiziția efectiv.

Deci noi azi în admin-ul magazinului vedem o vânzare de 300 de lei pe un produs X, dar în contul Google Ads ne apare o vânzare de 300 de lei acum patru zile pe alt produs, Y. Deci Google poate raporta diferit atât produsul care a convertit efectiv, cât și data la care a convertit (pe Google fiind data ultimului clic înainte de conversie) și de aici discrepanța.

Acest lucru se întâmplă deoarece Google atribuie acțiunea de conversie și valoarea acțiunii de conversie nu produsului care a fost efectiv vândut, ci acelui produs care a adus conversia. Doar dacă produsul care aduce conversia este același care se și vinde efectiv datele din admin și cele din Google Ads vor corespunde întocmai ca produs și valoare. Dacă produsul care aduce cumpărătorul pe site nu este cel pe care acesta îl și cumpără, atunci datele vor diferi.

Chiar în cazul în care produsul și valoarea sunt identice între platforme, este posibil să nu corespundă ca dată. În admin va apărea că vânzarea a avut loc azi dar în Google Ads va apărea la data ultimului clic înainte de conversie. 

Deci ca o concluzie, vom avea date 100% identice între platforme doar dacă produsele care aduc cumpărătorul pe site sunt aceleași care se vând și doar dacă vânzarea are loc în momentul primei vizite.

De ce se întâmplă asta?

Pentru că Google trebuie să lege conversia de ceva concret din cont, de acțiunea care precede conversia. Google nu poate lăsa o conversie în aer, în sensul că a adus-o “cumva”. Ci trebuie să o ancoreze de un produs anume, de un clic anume, de o campanie anume. Google trebuie să înțeleagă și să raporteze că acel produs, acea campanie, acel anunț, acea audiență, etc. au adus conversia. 

Altfel am avea în cont două raportări, una pentru produsele care aduc cumpărătorul pe site și convertesc ele însele, aici totul atribuit transparent, și alta pentru produsele cumpărate de vizitatorul adus de alte produse. Dacă Google nu ar atribui conversia niciunui element concret din cont, produsele din a doua categorie nu ar fi atribuite niciunui element din cont. Pentru ele Google ar trebui să creeze o listă separată cu valori și atât. Deci nu am putea acționa asupra acestor date în niciun fel pentru că nu sunt legate de niciun element din cont. Nu am avea cum să acționăm asupra lor pentru că nu am ști ce a contribuit la conversia lor.

Însă pentru că platforma vrea să raporteze date asupra cărora putem acționa, aceasta trebuie să atribuie orice rezultat unui element concret, ca noi să putem calcula eficiența promovării.

Cu alte cuvinte, Google creează o alcătuire de elemente (produs, anunț, campanie, audiență, extensii, etc.) care, în urma afișării lor, pot duce la un rezultat. Acea alcătuire are un cost. Ca noi să vedem care e returul pe acel cost, conversia va fi atribuită acelei alcătuiri, în momentul în care a făcut afișarea care a convertit. Indiferent de ce produs anume convertește în final și de care e data conversiei finale (cât timp e în interiorul ferestrei de atribuire, altfel nu o mai contorizează).

De aceea dacă în martie cheltuim 50,000 de lei pe campanii și le evaluăm pe 1 aprilie putem vedea 400,000 de lei vânzări, dar dacă ne uităm pe 10 aprilie vom vedea 430,000 de lei vânzări, tot pe martie. Acei 30,000 de lei extra sunt conversii din 1 aprilie până pe 10, dar atribuite în martie pentru că atunci a fost data în care au luat ultimul clic înainte de conversie.

Dacă folosim o fereastră de atribuire de 28 de zile, să zicem, atunci până la 28 de zile putem vedea o creștere a vânzărilor pe luna anterioară încheiată. Orice vine după 28 de zile nu vor mai fi contorizate de Google Ads.

În aceeași logică, eMag va vedea în campanii vânzări de laptopuri pe căutări de “ciocolată” - cumpărătorul vine pe site pe căutarea de ciocolată dar caută și laptop. Dacă tot e pe eMag, are nevoie de ambele ș cumpără laptopul pentru că are preț bun și renunță la ciocolată. Asta nu înseamnă că eMag a vândut o ciocolată de 4,000 de lei.

Putem spune așa: că admin-ul raportează ceea ce s-a vândut efectiv, pe când Google Ads raportează ceea ce a adus vânzarea, nu neapărat ce s-a vândut efectiv. Doar dacă se suprapun în același timp raportarea va fi identică. 

Datele de vânzări nu trebuie privite ca "în data X am vândut produsul Y" ci "în data X am avut o activitate de promovare care ulterior a vândut produse oarecare, de Y bani”.

Concluzie:

Fenomenul acesta ne forțează să privim fiecare produs nu ca pe un scop în sine, ci ca pe un cârlig care ne aduce conversii din oferta magazinului, indiferent din care produse.

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne