Studiu de caz: Creștere cont Google Ads de la 0 la 27 000 lei pe lună

Studiu de caz: Creștere cont Google Ads de la 0 la 27 000 lei pe lună

Prezentăm un studiu de caz cu preluarea unui cont nou Google Ads și ridicarea performanțelor la vânzări de 270.000 lei pe lună, menținând targetul de performanță setat de client de ROAS 4 și CPA cât mai mic.


Context

La sfârșitul lunii iunie 2021 am preluat un cont, iar acesta avea doar o singură campanie activă, cea de tip Smart care se creează împreună cu contul Google Ads.

Campania Smart este un tip automat de campanie în Google Ads. Anunțurile acestei campanii se pot afișa pe Google Search, YouTube, Gmail, Google Display și alte site-uri partenere precum și aplicații mobile. Aceasta are nevoie de anunțuri de tip Expanded Search Ad, cuvinte de interes pentru targeting și imagini pentru afișare non-Search.

De aici rezultă că acel cont era nou, fără istoric de performanțe și fără setări stabilite concret.

Obiectivul clientului a fost să ajungem la targetul de performanță de ROAS 4 și un CPA cât mai mic. Am studiat site-ul, prețurile, competiția și am stabilit că în acest punct, trebuie să testăm în noul cont Google Ads ce merge și ce nu merge pentru acest magazin online pe baza analizei realizate.

Analiză

În astfel de situații este greu de prevăzut cum vor funcționa campaniile și care vor fi performanțele contului. Dar cu toate acestea, am stabilit un plan de promovare prin care să creștem contul. Scopul principal era să aducem contul la un ROAS de 4 și să-l menținem acolo, crescând constant volumul de vânzări.

Structură Cont - Campanii

Ideal ar fi fost să începem cu o campanie Shopping, dar anumite probleme tehnice ale site-ului ne-au împiedicat să folosim acel tip de campanie pentru o vreme.

Campania Smart creată în același timp cu contul Google Ads a fost oprită în interesul creării uneia noi.

În funcție de categoriile principale, de sistemul de funcționare a site-ului și de targetul de performanță, am stabilit că începem promovarea cu o campanie Search bazată pe categoriile principale și o campanie Smart generală.

Am făcut research pentru magazinul online, pentru a studia care este volumul de căutare pentru anumite cuvinte cheie specifice. În urma acestuia, am observat că volumul de căutare este foarte mare deci trebuie să fim atenți la costuri.

1. Agentie marketing online - imagine volum de cautari mare pentru cuvinte cheie

Performanțe primele 2 săptămâni


De când am pornit campanii, a urmat o serie de optimizări zilnice care implică modificări de bugete, setare cuvinte negative, setare cuvinte cheie noi, setare ad group-uri noi, modificare anunțuri și extensii. Toate acestea au fost făcute pentru creșterea performanțelor.


Doar cu aceste două campanii active, în primele 2 săptămâni am reușit să aducem contul la ROAS de 5.11 și un CPA de 43.45.

2. Agentie marketing online - imagine performante 2 campanii dupa 2 saptamani


Campania Search pe categoriile principale a funcționat 2 săptămâni. În acest timp am modificat bugetul, am updatat constant grupurile de anunțuri cu cuvinte cheie noi, le-am scos pe cele care nu performau bine, am setat cuvinte negative, am modificat anunțurile astfel încât să aibă scor Excellent și am adaugat audiențe pe Observation. 


Din păcate, campania Search a fost oprită după aceste 2 săptămâni deoarece aceasta nu a performat bine, indiferent de toate modificările făcute. 


Campania Smart era cea mai promițătoare, astfel ne-am asigurat că îi creștem bugetul constant cu ROAS-ul. 


Performanțe prima lună


După ce am oprit campania Search pe cuvinte cheie, am creat o campanie DSA ca să testăm performanțele acesteia în acest cont. Am setat campania pe All webpages, unde am exclus brandul și am început cu un buget mic zilnic.


În primele 5 zile, această campanie a convertit foarte bine și a ajuns la un ROAS de 32.66. Prima acțiune a fost să îi mărim bugetul ca să permitem campaniei să aducă și mai multe vânzări. 


Cu toate acestea, campania DSA nu a mai funcționat bine după această mărire de buget. Primele conversii care au adus ROAS de 32.66 au fost și ultimele. În timp ce costul creștea zilnic, astfel scădea ROAS-ul.

3. Agentie marketing online - imagine scadere performante campanie DSA


Într-un final am decis să o oprim și pe aceea și să ne concentrăm pe campania Smart deoarece aceasta avea performanțe din ce în ce mai bune. 


Performanțele primei luni de promovare s-au îmbunătățit datorită campaniei Smart, iar cele două campanii Search - cuvinte cheie și DSA, cu toate că nu au performat la fel de bine, ne-au oferit informații esențiale despre ce funcționează și ce nu. 


Astfel, în prima lună de promovare, având un cost total de 1950 lei, am reușit să aducem contul la ROAS de 8.33 și CPA de 40.59. Valoarea totală a comenzilor a fost de 16.247 lei, dar la acel ROAS, era loc de creștere.


4. Agentie marketing online - imagine performante prima luna

Performanțe a doua lună


În a doua lună ne-am propus să creștem contul și mai mult decât în prima lună. Astfel, având în vedere că din cauza anumitor probleme tehnice, încă nu puteam crea campanii Shopping, ne-am concentrat pe singura campanie care funcționa foarte bine, cea Smart.


Am implementat optimizări zilnice de modificare buget și cuvinte cheie, am updatat textele anunțurilor iar la finalul lunii am reușit să creștem volumul conversiilor cu 117% și valoarea acestora cu 89.89% față de luna precedentă.

5. Agentie marketing online - imagine crestere performante a doua luna


Costul a crescut și el împreună cu aceste performanțe, dar având în vedere că în luna precedentă am avut ROAS dublu față de target, nu puteam permite contului să fie sub optimizat. 


Astfel am reușit să aducem clientului vânzări de ~270.000 lei din a doua lună de promovare pe Google Ads, menținând constant targetul ROAS setat. 


Performanțe a treia lună


În a treia lună de promovare am urmat aceleași acțiuni de optimizare pentru contul Google Ads. În continuare nu se putea face Shopping, deci trebuia să creștem sau să ne menținem în performanțele actuale cu ce aveam. 


Astfel, la final de lună am reușit să menținem valoarea vânzărilor la 270.000 lei și am reușit să scădem costul total pe lună cu 18.97% și CPA-ul cu 15.34%.

6. Agentie marketing online - imagine performante a treia luna


Concluzie


Este ideal ca atunci când se setează un cont nou Google Ads, toate campaniile să funcționeze bine, dar adeseori acest aspect nu se întâmplă așa cum ne dorim. Am încercat să creăm mai multe tipuri de campanii profitabile pentru client, chiar și limitați de probleme tehnice (campanii Shopping). 


Dar prin eliminarea campaniilor care nu funcționează și optimizarea zilnică a celor care aduc vânzări, am reușit să aducem contul într-un punct de stabilitate prin care menținem targetul setat de client și creștem profitabilitatea doar cu o singură campanie. 


Spor la conversii!

Abonează-te la blog
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.