Studiu de caz - Cum structurezi conturile de Ads când vrei să-ți scalezi afacerea. 8 800 De comenzi la ROAS 15 în 4 luni 

Studiu de caz - Cum structurezi conturile de Ads când vrei să-ți scalezi afacerea. 8 800 De comenzi la ROAS 15 în 4 luni 

Perioada de evaluare a rezultatelor: 01 Mai 2023 - 31 August 2023 vs lunile anterioare

Rezultate:

  • +100% Creștere Comenzi și +117% Creștere Valoarea Comenzilor în Facebook Ads

  • +50% Creștere Comenzi și +50% Creștere Valoarea Comenzilor în Google Ads

Cum am ajuns la rezultatele de mai sus:

  • Facebook Ads

Când obiectivul principal este scalarea unui cont, acesta poate fi îndeplinit doar dacă s-au identificat elementele câștigătoare în prealabil. 

Prin elementele câștigătoare ne referim la:

  1. Cele mai bune audiențe din cont.

Am testat cât mai multe interese, atât directe cât și adiacente. Am creat și testat mai multe Audiențe Asemănătoare pe diferite procente (de 1%, 3%, 5%...etc) până le-am identificat pe cele mai profitabile.

Inițial am testat audiențele asemănătoare de 10%, iar după ce le-am identificat pe cele câștigătoare, am continuat testarea acelor audiențe în procente mai mici.

Pentru acest cont s-au dovedit a fi eficiente audiențele asemănătoare după cei care au achiziționat și după utilizatorii care au interacționat cu reclamele și paginile de Social Media.

  1. Cele mai bune reclame din cont

Am testat zeci de reclame în toate formatele care permite platforma:

  • Reclame Single Image
  • Reclame de tip carusel cu produse
  • Reclame cu video-uri
  • Experiențe Instant
  • Etc

Cele mai profitabile pentru clientul nostru s-au dovedit a fi reclamele video (care în general sunt mai profitabile) și reclamele de tip carusel cu produse.

Bineînțeles, chiar dacă reclamele de tip single image și experiențele instant nu au avut cele mai bune rezultate, continuăm să testăm noi abordări de promovare până ce vom identifica acele elemente cu care rezonează publicul nostru țintă.

Prin elemente ne referim la: culorile folosite, linia grafică aleasă, produsele alese etc.

  1. Cele mai bune tipuri și structuri de campanii

Am testat toate tipurile de campanii și structuri ce pot fi testate în Facebook Ads:

  • Campanii cu obiectiv de Conversii și carusel cu produse
  • Catalog Sales
  • Campanii CBO si ABO
  • Bugete LifeTime sau Daily Budget
  • Campanii pe Licitare Manuală
  • Campanii Advantage+
  • Etc

Campaniile cu cele mai multe rezultate au fost cele de tipul ABO (Adset Budget Optimization) cu obiectiv de achiziție. Totodată, am obținut comenzi cu ROAS mai mare din campaniile pe Licitare Manulă, mai exact cele pe bid cap.

  1. Bid-ul câștigător

În total pe cont s-au testat 273 de bid-uri pe diferite audiențe și structuri, până ce am identificat bid-ul câștigător.

  1. Cele mai bune produse.

În 90% din cazuri se aplică principiul Pareto: 80% din vânzări sunt aduse din vânzarea a 20% din produse.

Aici este important să existe comunicare între proprietarul de magazin online și Specialistul de Marketing. După mai multe discuții cu clientul și analiza rezultatelor, am identificat:

  • Produsele Top Performance din cont
  • Brandurile/ Categoriile de produse care vând cel mai bine
  • Produsele/ Brandurile cele mai profitabile pentru client (unde adaosul comercial este mai mare)

Odată identificate cele mai bune produse, am creat campanii ținând cont de restul elementelor discutate la punctele anterioare (texte, audiențe, tipuri de campanii, bid-uri etc).

Elementul cheie care a stat la baza rezultatelor de mai sus a fost și este comunicare strânsă dintre noi și client și, mai ales, implicarea acestuia.

Clientul investește atât în SEO, cât și în Social Media, ceea ce ne-a ajutat foarte mult.

În Facebook Ads, am preluat postările din Social Media prin post ID, iar ulterior le-am promovat în campanii. Rezultatele totale de pe cont ale acestor campanii:

  • 2.607 de comenzi
  • ROAS 23.39
  • 700,409 lei total încasări, cu doar 30 074 lei investiți

  • Google Ads

În Google Ads, s-au aplicat aceleași principii ca și mai sus.

Concret:

  1. Am testat mai multe tipuri de campanii:

  • Campanii Shopping Ads
  • Campanii Search Ads
  • Campanii YouTube Ads
  • Campanii Performance Max
  • Etc

Cele mai eficiente Campanii sunt cele Performance Max.

Pentru a eficientiza la maxim rezultatele, s-au structurat Campaniile Performance Max în funcție de brandul produselor, doar cu produse (focusul fiind pe zona de shopping).

Dar, am obținut rezultate foarte bune și prin crearea mai multor Campanii Performance Max, doar cu assets (titluri, descrieri, imagini, video-uri etc) pentru principalele categorii de produse din site.

Astfel, ne-am asigurat că profităm de întreg spațiul publicitar.

  1. Am testat mai multe elemente și structuri de campanii

  • Divizarea produselor după brand/ categorie
  • Testarea mai multor titluri, descrieri și imagini 
  • Identificarea celor mai profitabile cuvinte cheie
  • Identificarea strategiilor de licitare potrivite obiectivelor campaniilor
  • Crearea câtor mai multe Audiențe relevante și testarea lor

Am structurat contul în funcție de performanța produselor:

  • Campanie cu Top Performance Products
  • Campanie cu cele mai bune Branduri din cont
  • Campanie cu Brandurile mai puțin profitabile
  • Campanii Performance Max cu bannere și titluri/ descrieri generale 
  • Campanie DSA (Dynamic Search Ad)

Elementul cheie în Google Ads este optimizarea și analiza continuă a rezultatelor. Concret, ai grijă să:

  • Elimini produsele care generează doar costuri fără rezultate
  • Izolezi produsele care sunt de interes pentru tine (Top Performance sau cele cu Adaos Comercial mare etc)
  • Folosești strategia de licitare potrivită 
  • Ajustezi regulat bugetele în funcție de performanță

 

Concluzie:

Scalarea unui cont nu înseamnă doar creșterea bugetului. Pentru a putea crește rezultatele în targetul urmărit trebuie multă organizare și testare în prealabil.

Odată identificate lucrurile care funcționează pentru business-ul tău, acestea trebuie structurate și multiplicate strategic. Bineînțeles, strategia variază de la un cont la altul și trebuie adaptată resurselor și obiectivelor tale de business.

În cazul clientului de față, odată identificate audiențele câștigătoare, structurile cele mai eficiente, bid-ul cel mai profitabil etec, doar le-am testat continuu cu noi reclame, noi seturi de produse, noi oferte sau campanii promoționale.

Totodată, procesul de testare, cât și cel de analiză, trebuie să fie unul realizat continuu. În permanență trebuie găsite audiențe noi, produse cu potențial ce merită promovate mai agresiv, abordări diferite de prezentare a produselor și așa mai departe.

Nu în ultimul rând, trebuie să existe implicate din partea ambelor părți: Antreprenor & Specialist Marketing. Sunt foarte multe aspecte ce țin de logistica produselor, sezonalitatea acestora, modificări asupra ofertei etc, care trebuie comunicate și soluționate într-o manieră avantajoasă pentru ambele părți.

Spor la conversii!

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne