Studiu de caz: Creșterea unui cont Google Ads de la 0 la 110.000 RON în Valoarea Conversiilor în 9 luni

Studiu de caz: Creșterea unui cont Google Ads de la 0 la 110.000 RON în Valoarea Conversiilor în 9 luni

Prezentăm un studiu de caz ce constă în preluarea și creșterea numărului de conversii ale unui cont existent de Google Ads, care nu a mai fost activ de ceva vreme, precum și îmbunătățirea ROAS-ului. 

Context

Spre sfârșitul anului 2021, începând cu Decembrie am preluat un cont în care nu rulau la momentul respectiv campanii de promovare. Clientul și-a dorit o nouă strategie prin care să creștem numărul de conversii și valoarea acestora, apelând la campanii PPC. În trecut, acest cont a avut campanii de tip Display, care nu au funcționat eficient pentru obiectivul clientului.

Obiectivul de performanță al clientului este să aducem cât mai multe conversii de tip Lead și Sale, și să menținem un ROAS peste 2.

Vom face o analiză a contului pe luna Decembrie 2021, de când am început, și vom parcurge fiecare lună până când ajungem la cea mai bună lună din istoria contului. 

Administrare cont Google Ads

În acest cont Google Ads campaniile de tip Search și Smart Shopping nu sunt o metodă bună de promovare deoarece clientul are nevoie să transmită anumite mesaje persuasive prin anunțurile sale, care să apeleze la nevoile interne ale utilizatorilor, astfel convingându-i să cumpere produsele sale. 

Astfel, focusul a fost pe anunțuri de tip Responsive Display Ads și Video Ads. 

Am început prin reactivarea unor campanii Display vechi din cont, unde am verificat și updatat setările acestora precum și anunțurile RDA (Responsive Display Ads) astfel încât mesajele să fie fresh și calitatea acestora să fie minim Good.

De asemenea, am testat și două campanii Display noi, folosind alte metode de targetare pe lângă cele folosite în campaniile Display vechi și folosind alte Landing Page-uri decât cele originale. 

Pe lângă acestea am setat și un Performance Max cu imagini, texte și video-uri, ca să testăm genul acesta de campanie. Fiind un tip nou de campanie pe vremea aceea, nu existau date concrete care să ateste performanțele ei. 

Rezultate dupa prima lună:

După prima lună de promovare, a crescut numărul conversiilor cu 385.54%, valoarea conversiilor cu 142.91% și ROAS-ul 82.11%, unde costul a crescut doar cu 33.39%:

Dintre toate campaniile active, atât cele vechi cât și cele noi, am observat că din cele vechi, puține au avut performanțe bune, astfel o mare parte din ele au fost oprite în Ianuarie 2022. 

De asemenea, am observat că cele mai bune performanțe au venit de la campania Performance Max. 

Având aceste performanțe, am decis sa mai creăm încă 3 campanii Performance Max, testând alte imagini și texte, ca să vedem dacă performanțele vor crește în continuare. 

Rezultatele după a doua lună

În a doua lună, performanțele nu au fost la fel de pozitive ca în prima lună, având o creștere de 33.40% la Conversii și doar 0.49% la valoarea conversiilor. Costul a crescut și el cu 19.23% ceea ce a redus ROAS-ul contului cu 15.72%:

În continuare eram în targetul stabilit de client, având un ROAS de 2.40, dar cu toate acestea, trebuia intervenit pe campanii deoarece performanțele acestora nu s-au îmbunătățit așa cum ne doream, ci mai mult s-au menținut cu un cost mare. Acestea nu erau performanțe de lungă durată, așa ca am decis să modificăm campaniile active.

Am analizat fiecare campanie în parte și am oprit campaniile dedicate pe Display, mai puțin una care a avut performanțe destul de bune, apropiate de target. 

În rest am lăsat active campaniile Performance Max, deoarece acestea în continuare erau în creștere și se afișau și pe Display. Am optimizat bugetele campaniilor active la nivel zilnic, astfel încât să ne asigurăm că menținem un nivel de creștere. 

Am mai creat încă o campanie Performance Max, cu imagini și texte diferite, dar și cu un Audience Signal diferit. Din păcate la campaniile Performance Max, nu putem vedea un raport pe eficiența audiențelor pe care le alegem ca Audience Signal, așadar trebuie testate mai multe campanii, cu creative identice sau diferite pentru a ne putea da seama dacă suntem sau nu relevanți în promovare. 

Rezultate după a treia lună

Performanțele principale au avut creșteri în medie de 15%, unde ROAS-ul contului s-a menținut cam la același nivel:

Asta a venit ca o veste bună deoarece ne semnala că suntem pe drumul cel bun. Cu cât am crescut în cost, cu atât am crescut în Conversii și în valoarea acestora. 

Atunci am stabilit că e momentul să ne focusăm doar pe campaniile Performance Max, deoarece acestea sunt singurele care aduc performanțe foarte bune, foarte repede. 

Așadar am mai creat încă patru campanii Performance Max, folosind diferite creative și audiențe pentru a le diferenția puțin față de cele originale. La unele din cele noi am folosit chiar și cele mai bune texte și imagini din cele vechi + adăugând altele noi. 

În total avem 10 campanii, dintre care nouă Performance Max și una Display (care se menține bine).

Rezultate după a patra lună

Având în vedere performanțele din Aprilie 2022 comparate cu Martie 2022, unde am crescut în Cost cu 25.04% iar în Conversii doar 4.12% și în Valoarea conversiilor cu 16.52%...

…am decis să ne focusăm pe optimizarea campaniilor existente, până ne asigurăm că acestea rulează la capacitate maximă.

Astfel am analizat fiecare campanie în parte, am eliminat din creativele calitativ slabe și le-am înlocuit cu altele noi, am optimizat zilnic bugetele, am schimbat strategiile de licitare și am modificat audiențele din Audience Signal.

Sublinem importanța creativelor. Performanța bună nu poate fi obținută fără un flux constant de creative relevante. Acestea trebuie înlocuite frecvent după performanță, de aceea lipsa unora noi va duce la situații în care performanța este blocată de creativele vechi și se deteriorează.

Rezultate după a cincea lună

Performanțele au fost mai bune, am crescut în Cost cu 29.21%, în Conversii cu 50.75% și în valoarea conversiilor cu 29.82%:

ROAS-ul contului a început să aibă și el o creștere, chiar dacă e doar de 0.47%, este un semn bun. În continuare suntem în targetul ROAS de 2 stabilit cu clientul, deci putem să continuăm scalarea performanțelor. 

În plus, am reușit să creștem considerabil vânzările atingând targetului de ROAS, ceea ce a adus un profit net considerabil clientului nostru. Am pornit de la sub 5,500 de conversii și am ajuns la peste 12,500 în cinci luni.

Am optimizat bugetele campaniilor în continuare și am crescut unde am văzut că sunt performanțe bune. 

De asemenea, am mai creat încă o campanie Performance Max, una dintre ele am creat-o strict folosind cele mai bune creative din restul campaniilor, dar ce o diferenția față de restul campaniilor era locația. 

Produsele clientului pot fi folosite doar de către cunoscători de limba română, astfel am decis să nu ne mai limităm doar la locația de promovare România, ci să ne promovăm internațional, unde excludem România ca zonă de targetare (pe această campanie), iar la limbi selectăm doar limba română.

Astfel una din cele două campanii Performance Max create, a fost setată pe Worldwide pentru a atrage vânzări de la românii de oriunde din lume.

Rezultate după a șasea lună

Din Iunie 2022, contul a început cu adevărat să crească în performanțe. Având o creștere de Cost de doar 8.96%, Conversiile au crescut cu 29.86% și Valoarea Conversiilor cu 20.54% unde ROAS-ul și-a menținut creșterea, acesta crescând cu 10.63%:

Pe lângă optimizările clasice pe care le facem la nivel zilnic, cel mai mare impact la aceste creșteri de performanță l-a avut campania nouă Performance Max setată pe Worldwide. Indiferent cât de des și cât de mult îi creșteam bugetul, aceasta avea constant ROAS peste 3. Astfel am stabilit că trebuie să ne focusăm și mai mult pe partea aceasta internațională. 

Am mai creat încă o campanie Performance Max Worldwide, folosind creative și audiențe diferite și pe lângă aceasta, am mai creat încă alte 3 campanii Performance Max, folosind alte creative, audiențe și chiar Landing Page-uri. 

În total am ajuns sa avem active 14 campanii, 13 Performance Max și una pe Display (tot aceeași de la început care încă se menține bine).

Rezultate după a șaptea lună

Am reușit să creștem puțin performanțele contului, Costul având o scădere de 2.01%, unde Conversiile au crescut cu 4.28%, Valoarea conversiilor cu 5.97% și ROAS-ul cu 8.14%:

Fiind a opta lună de promovare, contul a ajuns la un nivel foarte bun dar bineînțeles că nu ne-am oprit aici. 

Am observat ce impact au campaniile Performance Max pentru genul acesta de promovare, așa că am continuat să scalăm aceste performanțe prin optimizarea campaniilor existente și prin crearea a încă 8 campanii Performance Max, cu creative și audiențe diferite, atât pe România cât și pe internațional. 

Rezultate după a opta lună

Astfel am ajuns în a noua lună de promovare, și anume August 2022, unde am avut cele mai bune performanțe de la început. Contul a crescut cu 50.05% în Conversii, cu 66.39% în Valoarea Conversiilor și cu 7.41% în ROAS. Costul a crescut și el cu 54.91% deoarece am crescut mult bugetele în ultima lună ca să profităm de performanțele bune. 

Valoarea conversiilor, pornind de la 0 a ajuns la 110,278.77 RON:

Ce se poate vedea în screenshot-ul de mai sus este o creștere a conversiilor de la 5,281 în prima lună la 25,980 în a opta lună, sau, procentual, o creștere de aproape 500%.

Concluzie

Când vine vorba de promovarea online, nu există o regulă specifică care să se aplice la fiecare cont sau business și pentru performanțe bune trebuie testat și încercat fiecare variantă posibilă. 

Noi am pornit de la câteva campanii vechi pe Display + 1 Performance Max și am ajuns să avem în cont 22 de campanii dintre care 21 Performance Max și una Display. 

Am testat fiecare posibilitate oferită de aceste campanii Performance Max, de la imagini și texte până la video-uri, audiențe și strategii de licitare și am ajuns la performanțe record pentru clientul respectiv.

Putem spune că rețeta aplicată aici a fost testarea de creative, cu sutele în acest caz, pe parcursul a opt luni; alocarea de buget la campaniile care merg și reducerea bugetului acelora care nu ating targetul; crearea de campanii noi cu audiențe diferite și oprirea acelora care nu merg (o campanie poate fi privită ca o combinație de audiență + creative, de aceea putem spune că dacă o campanie nu merge, atunci o combinație de audiență + creative nu merge).

Sperăm că acest studiu de caz îți va fi de folos în propria promovare.

Mulțumim și spor la conversii!

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne