Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
De la 0 la 100,000 de lei vânzări în 4 luni de zile

De la 0 la 100,000 de lei vânzări în 4 luni de zile

În cele ce urmează prezentăm cum am pornit vânzările online unui client ce deține un magazin fizic.

În imaginea de mai jos avem graficul vânzărilor pe perioada 22 Mai - 22 August 2025, preluat din raportul Shopify.

Notă: Am pornit promovarea magazinului deși nu toate produsele din stoc erau încărcate.Le-am adăugat treptat.

  1. Vânzări totale pe perioada 22 Mai - 22 August 2025 din Shopify

Situația inițială

Clientul vinde în magazinul fizic dar avea și comenzi la nivel național primite prin mesaje la postările promovate pe Facebook. A început vânzarea pe site de la 0. De aceea a apelat la ajutorul nostru pentru promovarea magazinului prin reclame pe Facebook Ads și Google Ads.

Am început cu setarea de la zero a conturilor și a trackingului și ne-am asigurat că totul funcționează corect. Este un pas crucial pentru că fără un tracking corespunzător putem irosi bani pe promovare fără să știm ce rezultate avem. 

Pe urmă am discutat despre strategia inițială de promovare și ce produse sunt de interes în perioada curentă. I-am recomandat clientului să folosim un setup inițial simplu și să construim treptat o structură care să cuprindă toate categoriile de interes. Astfel putem folosi eficient bugetul pe măsură ce adăugăm noi categorii/produse în promovare. 

Am propus următoarele:

  • O campanie inițială cu toate produsele
  • Campanii pe categorii de produse
  • Campanii pe produse de interes sau care sunt la promoție

Facebook Ads

Pe Facebook Ads am început cu o campanie generală în care am promovat toate produsele, urmată de campanii punctuale pe diferite categorii sau produse individuale. Am ales împreună cu clientul, bazat pe ce se vindea deja în magazinul fizic, ce produse să promovăm în campaniile punctuale.

 

  1. Structură campanii Facebook Ads

O parte din creative le-am realizat noi - respectiv bannerele. Clientul s-a ocupat de partea video. Toate au performat și chiar am reușit să vindem câteva produse până la epuizarea stocului LA FURNIZOR. În acest moment creșterea afacerii fiind blocată și de faptul că vindem mai mult decât au furnizorii în stoc.

Google Ads

Pe Google Ads am început simplu, cu o singură campanie de bază tip Performance Max, cu toate produsele. Pentru că adăugăm aproape zilnic produse noi pe site, campania începe să meargă din ce în ce mai bine fără să intervenim pe ea.

Pe lângă campania Performance Max avem și o campanie de tip Search pentru o categorie de produse care se vinde foarte bine pe site. Cu toate că sunt mai puțin folosite astăzi, pentru magazinele online, o campanie pe Search corect structurată și optimizată, în timp aduce conversii constante și consistente.

Ce am făcut mai exact în campania de Search e că am profitat de căutările pe branduri ale categoriei. Ne-am axat strict pe ele și am exclus orice căutare care nu era pe brandul respectiv.

Campania de Search a prins tracțiune însă necesită optimizare continuă, în special adăugarea frecventă de cuvinte negative, până va ajunge la stabilitatea și profitabilitatea dorită.

În perioada 22 Mai - 22 August ROAS-ul campaniei de Search era modest, dat fiind faptul că inițial ne afișam și pe căutări pe care nu le doream. Deși erau termeni de căutare relevanți, aceștia erau prea generali și ne generau costuri. Am adăugat aproape zilnic cuvinte negative ca să ghidăm afișările strict pe termenii pe care ni doream.

  1. Campanie Search 22 Mai - 22 August

Ca dovadă că optimizările funcționează, la momentul scrierii acestui articol, pe ultimele 7 zile campania de Search are un ROAS profitabil. Chiar mai bun decât campania Performance Max.

  1. Campanie Search ultimele 7 zile

Totuși pe Google Ads volumul cel mai mare de conversii vine din Shopping.

Nu în ultimul rând, după pornirea campaniilor online, mai avem o creștere într-o zonă neașteptată. E vorba despre vânzările din magazinul fizic, care s-au dublat față de anul anterior conform a ceea ce ne-a spus clientul.

Ca să promovăm magazinul fizic, am creat o campanie cu obiectiv de Reach cu focus doar pe aria locală de interes pentru client. Mai exact localitățile învecinate imediat locației sale. Am folosit imagini generale cu magazinul dar și imagini și video-uri cu produse de interes - sezonier sau produse generale.

  1. Campanie locală cu obiectiv de Reach pe Facebook Ads 

Comunicarea cu clientul

Credem că încă un factor important care a dus la acest start accelerat a fost comunicarea cu clientul. Subliniem asta în aproape toate studiile de caz. Am avut discuții cam la fiecare două zile ca să vedem la ce produse avem preț competitiv, ce produse sunt acum de sezon, ce promoții am putea face, la ce categorii sau branduri avem un randament bun de profitabilitate etc.

Fără o comunicare constantă între agenție și client se pot pierde multe oportunități de creștere a unui magazin online. Fără discuții, specialistul PPC nu știe care sunt produsele profitabile, ce produse au intrat pe site, ce produse de sezon se pot promova iar proprietarul afacerii nu va știi ce opțiuni de promovare are la dispoziție, unde ar trebui să investească mai mult buget, ș.a.m.d.

Concluzie

Atunci când preluăm un client care nu a mai făcut promovare pe Facebook și Google Ads, ne asigurăm că începem cu structura potrivită de campanii. Asta se realizează prin comunicarea cu clientul și aplicând cunoștințele dobândite în urma a multor ani de muncă pe platformele de publicitate. În funcție de bugetul pe care îl avem la dispoziție structurile de campanii pot fi simple sau elaborate din start. Mereu avem însă în vedere să aducem plusvaloare și profit clientului.

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne