Studiu de caz - Cum am reușit să dublăm comenzile unui client în primele 3 săptămâni de colaborare. +1036 comenzi la ROAS 13.43

Studiu de caz - Cum am reușit să dublăm comenzile unui client în primele 3 săptămâni de colaborare. +1036 comenzi la ROAS 13.43

Perioada de evaluare a rezultatelor: 28 Noiembrie - 19 Decembrie 2023

Rezultate:

  • Peste 100% Creștere în Comenzi și reducerea Costului per Achiziție:

În screenshot-ul de mai jos sunt rezultatele obținute din campaniile noastre (se pot observa cele 2 filtrări: had delivery și denumirea campaniilor să conțină simbolul „>”).

  • Rezultatele campaniilor vechi din cont în aceeași perioadă (asupra cărora nu am intervenit la cererea clientului):

În acest screenshot, idem cazului de mai sus, am selectat aceeași perioadă, să aibă delivery în perioada selectată, iar denumirea campaniilor să NU conțină simbolul „>” - pentru a putea practic să eliminăm rezultatele campaniilor noastre din filtrare.

Cum am ajuns la rezultatele de mai sus:

În prealabil s-a creat un plan de campanii odată cu realizarea unui audit asupra contului de Facebook Ads, răspunzând la următoarele 4 întrebări/ aplicarea următorilor 4 pași:

  1. Evaluarea Rezultatelor (Ce merge și ce nu merge?)
  2. Evaluarea oportunităților de noi acțiuni în cont (Ce ar putea să meargă în baza evaluării de la punctul 1 și nu numai?)
  3. Crearea și implementarea planului de acțiuni
  4. Repetarea procesului (Ce a mers, de ce a mers și ce acțiuni mai putem face?)

1. Evaluarea Rezultatelor (Ce merge și ce nu merge?)

În Facebook Ads nu există o regulă generală sau o bună practică ce poate fi  „bătută în cuie” sau care să garanteze generarea unor rezultate profitabile. Fiecare cont este unic și vine la pachet cu particularitățile sale.

În cazul clientului nostru, am observat că indiferent de tipul campaniilor, cel mai bine au performat cele de tipul  CBO (Campaign Budget Optimization) cu obiectivul de Catalog Sales.

La nivel de targetare s-a optat pentru audiență generală, iar reclamele cu cele mai bune rezultate erau cele în care se promovau un anumit set de produse (semn că deja avem indicii despre produsele bestseller din site).

Dacă am face o analogie, din punctul nostru de vedere Facebook Ads este asemeni unui joc de LEGO, unde scopul este să identifici combinația perfectă de elemente (campanii, audiențe, reclame etc), astfel încât să-ți rezulte produsul (rezultatele) dorit.

2. Evaluarea oportunităților de noi acțiuni în cont (Ce ar putea să meargă în baza evaluării de la punctul 1 și nu numai?)

2.1 Structurarea campaniilor

Am ales să restructurăm noile campanii să fie de tipul ABO (Adset Budget Optimization) pentru că structura aceasta este mult mai flexibilă în scalare. Ne permite să identificăm mai clar ce merge și ce nu. În egală măsură avem un control mai mare asupra costurilor - dacă elementele (anunțuri, audiențe) nu sunt stacked (la grămadă), putem acționa individual asupra lor.

Totodată, am decis să creăm mai multe campanii cu obiectiv de conversie (dar nu catalog sales) care să urmărească mai multe acțiuni: testarea mai multor reclame/ audiențe/ abordări de promovare/ seturi de produse etc.

Având în vedere că atât Facebook, cât și Google, de fiecare dată când lansează un nou produs acesta este favorizat, am decis să testăm și campaniile Advantage+ (mai ales că am observat rezultate foarte promițătoare în alte conturi din aceste campanii).

Nu în ultimul rând, trebuie să existe o structură clară de remarketing în funcție de acțiunea fiecărui utilizator (ceea ce lipsea în cont la momentul auditului).

2.2 Testarea unor noi tipuri de Audiențe

Aici a fost dedicat cel mai mult timp, pentru a crea și identifica mai multe interese (atât directe, cât și complementare) și categorisirea acestora pe topicuri. 

De asemenea, în cont se testate doar audiență asemănătoare după utilizatorii care au vizualizat un produs. Aici am creat mai multe audiențe personalizate (care au servit și structurii de Remarketing), cât și audiențe asemănătoare în baza acestora.

2.3 Testarea unor noi verticale de promovare

Aici, ca și în cazul alegerii intereselor, am răspuns la mai multe întrebări:

  • Cine cumpără produsele noastre?
  • Pentru cine sunt cumpărate aceste produse?
  • De ce ar fi interesați potențialii clienți de produsele noastre?
  • etc

Odată ce am răspuns la aceste întrebări, am creat reclame și texte de reclame special dedicate segmentelor identificate:

  • Reclame dedicate doar bărbaților;
  • Reclame dedicate doar femeilor;
  • Reclame pentru cei care caută un cadou;
  • Etc.

3. Crearea și implementarea planului de acțiuni

În această secțiune considerăm că screenshoturile de mai jos vorbesc de la sine:

3.1 Structura campaniilor.

În screenshot-ul de mai jos se pot observa toate campaniile create de noi, conform celor descrise mai sus: campanii de tipul Catalog Sales, campanii ABO și CBO, campanie dedicată Remarketingului, campanie dedicată testării unor reclame sau unor audiențe noi și așa mai departe;

3.2 Structura de Remarketing creată în cont:

În captura de ecran de mai jos este prezentată structura inițială de Remarketing pe care am aplicat-o în cont. Am insistat mai mult pe audiențe de engagement (întrucât clientul are activitate în Social Media) și pe audiențe mai „bogate” în date: cei care au vizualizat minim de 2 ori un produs în ultimele 14 zile sau cei care au vizionat cel puțin 70% din videourile selectate, etc.

3.3 Rezultatele obținute în urma testării mai multor tipuri de audiențe:

În imaginea de mai jos se pot observa o parte din audiențele testate: atât audiențe asemănătoare, cât și interese segmentate pe topicuri.

3.4 Rezultatele și costurile obținute prin cele mai bune audiențe rezultate în urma testelor:

În screenshot-ul de mai jos am vrut să evidențiem de ce este  importantă testarea în Facebook Ads. Deși rare sunt aceste cazuri în 2024, dacă un cont este structurat corect iar strategia este bine gândită, se pot obține CPA-uri de 3.19 lei. Bineînețeles, trebuie avută în vedere și calitatea ofertei. Dacă oferta nu este bună, nici rezultatele din reclame nu vor fi la nivelul așteptărilor.

4. Repetarea procesului (Ce a mers, de ce a mers și ce acțiuni mai putem face?)

Cum s-a putut observa la punctul 3.4 s-au identificat cele mai bune audiențe din cont. 

Următorul pas, a fost să testăm mai multe reclame. Ulterior, reclamele câștigătoare să fie promovate pe aceste audiențe.

Clientul ne-a ajutat cu mai multe video-uri, ceea ce ne-a permis crearea mai multor audiențe personalizate și crearea și testarea unor audiențe asemănătoare noi în baza acestora.

Plus multe alte combinații de campanii, audiente, reclame, oferte și așa mai departe.

Concluzie:

Pentru optimizarea unui cont mergi cât mai mult pe principiul „Mai mult din ce merge și mai puțin din ce nu merge”. Din aproape în aproape, structurat și cu un buget setat de comun acord cu clientul pentru testare, atât timp cât oferta este una bună, Facebook Ads încă aduce rezultate profitabile.

Răspunde întrebărilor de la începutul acestui studiu de caz, ia exemplu campaniile și audiențele (cel puțin cele asemănătoare) testate de noi pentru acest cont și spune-ne ce rezultate ai obținut pentru tine sau clienții tăi după ce ai aplicat cele citite acum.

Spor la conversii!

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne