Top trenduri în Facebook Ads în 2021. Sfaturi și exemple

Dacă 2020 a fost un an cu multe provocări, 2021 nu s-a lăsat mai prejos. E normal să fim într-o continuă schimbare, și ce putem să facem noi? Ne adaptăm! Asta îți recomandăm și ție. 


Dacă gestionezi campanii pe Facebooks Ads în 2021, avem sfaturi care îți vor fi de folos. Iar dacă nu ai campanii active în Facebook Ads, acest articol poate te va convinge că merită să iei în considerare și această formă de promovare PPC în cadrul afacerii tale.


Sunt multe dezbateri în lumea online-ului în legătură cu ce funcționează pe Facebook în 2021, legate de audiențe, formatul anunțurilor, conținut, prezență în Social Media și așa mai departe. Uite ce topicuri vom detalia în acest articol:


  1. Ai nevoie de targetare generală și de targetare specifică
  2. Utilizează toate tipurile de anunțuri
  3. Ce plasamente să bifezi în 2021?
  4. Focusează-te pe conținut de calitate
  5. Fii activ pe grupurile Facebook și interacționează cu urmăritorii tăi
  6. Detailed targeting expansion - când se folosește?
  7. Ce se recomandă, CBO sau ABO?
  8. Ai grijă la raportarea întârziată 



1. Ai nevoie de targetare generală și de targetare specifică


Audiențele generale au mers și în trecut foarte bine în unele conturi, și așa ar și trebui să fie, dacă ne bazăm pe faptul că algoritmul Facebook știe ce să arate și cui. 


Cu toate acestea, targetarea specifică ne ajută să ajungem mai repede la oamenii interesați de produsele noastre, dacă știm ce interese să selectăm la nivel de audiență.


Exemplu 👉 Două campanii cu același anunț au rulat în perioada 11 - 21 mai, una construită pe audiență generală, cealaltă pe audiență targetată (persoane cu anumite interese). 


Campania targetată a adus cu 10 achiziții mai mult, la un cost mai mic (22.16 lei față de 31.18 lei) și un ROAS mai mare (6.57 comparativ cu 4.29, cât a adus campania targetată pe interese).

Agentia de marketing Maximize 1 Exemplu audienta targetata vs generala


În cazul de mai sus, campania targetată a adus rezultate mai bune, dar asta nu este o regulă generală. 


Mai jos avem alt exemplu unde performanțele sunt destul de similare, campania generală aducând rezultate mai bune decât cea targetată la nivel de număr conversii (pentru același produs, același anunț, același interval de timp).


Exemplu 👉 2 campanii cu același anunț au rulat în perioada 1 - 17 mai, una construită pe audiență generală, cealaltă pe audiență targetată (persoane cu anumite interese). 


Campania generală a adus cu 7 achiziții mai mult, dar la un cost puțin mai mare (29.67 lei față de 27.45 lei) și un ROAS mai mic (3.69 comparativ cu 4.11, cât a adus campania targetată pe interese).


Agentia de marketing Maximize 2 Exemplu audienta targetata vs generala

Ce poate fi valabil pentru o afacere poate nu se aplică alteia. Sunt mulți factori de luat în considerare, așa că soluția este: testarea! 


Testează audiențele tot timpul și nu renunța la unele doar pentru că ai citit un articol sau ai văzut un video pe internet. Testează-le pe toate în contul tău și vezi care din ele îți aduc cele mai bune rezultate. 


Și nu uita nici de calitatea anunțului și a ofertei, nici de experiența utilizatorului pe site. Un anunț bun arătat unei audiențe potrivite îți aduce potențiali cumpărători pe site, dar experiența utilizatorului și oferta au „ultimul cuvânt”.


2. Utilizează toate tipurile de anunțuri


Ce se recomandă în 2021? Anunțuri cât mai diverse, cu focus pe materiale video. Unele persoane preferă să vadă imagini statice, altele preferă conținut video. Unora le place să dea scroll pentru mai mult conținut, alții preferă să vadă totul comprimat într-o singură imagine. 


Depinde de preferințele fiecăruia, de vârstă, de dispozitivul folosit și așa mai departe. De aceea e bine să acoperim toată plaja de tipuri de anunțuri și din nou, să testăm, să vedem care variantă se pliază mai bine pe afacerea noastră și pe publicul nostru țintă.


Exemplu 👉 În perioada 1 ianuarie - 31 mai 2021, în aceeași campanie au rulat 2 anunțuri, un carusel manual, cu mai multe imagini statice, și un anunț video. 


Departajarea este foarte clară aici, audiența noastră preferă imaginile statice. Anunțul carusel a adus 175 de achiziții la un cost de 26.71 lei, iar anunțul în format video a adus doar 4 conversii, la un cost pe achiziție considerabil mai mare: 69.02 lei.

Agentia de marketing Maximize 3 Exemplu tipuri de anunt


Și aici avem aceeași situație care nu trebuie să fie generalizată. Nu înseamnă că anunțurile tip carusel manual vor avea întotdeauna mai mult succes decât anunțurile cu video. 


Performanța depinde de un cumul de factori: calitatea materialelor grafice, specificul produsului, dar și interacțiunea cu anunțul (comentariile și reacțiile la anunț cresc șansele ca el să fie arătat mai des și să prindă o audiență bună, lucru care nu are de-a face cu formatul neapărat, dar care poate face ca în raportare un anumit format să pară că merge mai bine).


Mai jos avem alt exemplu pe un alt produs, unde situația e total diferită. Anunțul cu video a adus performanțe, pe când cel tip carusel manual nu a adus nicio conversie.


Exemplu 👉 În perioada 1 februarie - 31 martie 2021, în aceeași campanie, au rulat 2 anunțuri, un carusel manual, cu mai multe imagini statice, și un video. 


Departajarea este foarte clară și aici, audiența noastră preferă anunțul video. Anunțul video a adus 155 de conversii la un cost pe achiziție de 29.86 lei, iar caruselul manual nu a adus nicio conversie.

Agentia de marketing Maximize 4 Exemplu tipuri de anunt


Concluzia: nu poți avea un răspuns la întrebarea „Ce tip de anunț merge mai bine?” până nu le testezi pe toate pe produsele tale.


3. Ce plasamente să bifezi în 2021?

Agentia de marketing Maximize 5 Plasamentele in Facebook Ads

Plasamentele reprezintă locația unde se afișează reclamele noastre, pe Facebook sau Instagram: în feed, în marketplace, în inbox, în fereastra de search, etc.


Specialiștii în Facebook Ads spun că algoritmul Facebook se descurcă mai bine decât noi în determinarea celor mai bune plasamente pentru anunțurile noastre. 


Putem opta ca afișarea să se facă doar în news feed, unde într-adevăr ar avea rată mare de succes, dar nu trebuie să excludem și celelalte tipuri de plasamente: cum ar fi story-urile, care pot converti la costuri mici, coloana din dreapta în fereastra Facebook, plasarea în articole sau chiar în fereastra de căutare.


Facebook a eliminat opțiunea de Breakdown - așa că nu mai putem vedea ce plasamente aduc cele mai bune rezultate, dar putem testa diferite plasamente pe același ad set, pentru a vedea rata de succes la fiecare opțiune. 


Mai mult, chiar dacă opțiunea de Breakdown nu ne mai arată cifre pe fiecare plasament (conversii, ROAS, cost per achiziție), putem vedea totuși sumele cheltuite. 


În exemplul de mai jos, majoritatea conversiilor au venit din Facebook News Feed din mobile app, pentru că acolo s-a cheltuit cel mai mult buget: 298.91 lei.

La fel, putem presupune că șansele ca anunțul să convertească din afișări în messenger inbox sunt minime, pentru că aici s-au cheltuit doar 0.23 lei.

Agentia de marketing Maximize 6 Breakdown by delivery

Agentia de marketing Maximize 7 Breakdown by delivery

În concluzie, dacă lăsăm plasarea automată, Facebook va afișa anunțul în locația care reprezintă cel mai bun mediu de conversie, oamenilor care au cea mai mare probabilitate de cumpărare.


Mie sigur mi-l va afișa în newsfeed pe mobil, ție poate în coloana din dreapta, sau în alt placement unde șansele să dai click sunt cele mai mari.


4. Focusează-te pe conținut de calitate


Pentru că există o mare competiție în lumea reclamelor Facebook, trebuie să ai grijă cum te prezinți publicului țintă. Orice detaliu contează: materialele grafice, textul, îndemnul la acțiune, headline-ul, descrierea, practic fiecare element al reclamei. 


Dacă anunțul tău nu este bine gândit, îți va cheltui bugetul fără să aducă persoane care să cumpere pe site-ul tău, prin urmare nu vei avea nici vânzări.


Așa că asigură-te că anunțurile tale sunt atrăgătoare, că oferă informații utile, că sunt ușor de citit și de înțeles. Încearcă să atragi atenția și să creezi interacțiune cu audiența. Pune întrebări, aruncă provocări, fă-i să dea like și să comenteze, iar Facebook va prioritiza anunțul tău. 


Conținutul de calitate va avea engagement mare și va fi afișat mai des. Așa că alege o imagine catchy, pune o întrebare, și asigură-te că răspunzi la fiecare comentariu primit. 


Cu cât aduni mai multe interacțiuni, cu atât anunțul tău va fi considerat de calitate mai bună și va crește încrederea publicului în afacerea ta. Încearcă să creezi relații autentice cu potențialii tăi clienți iar brandul tău va avea doar de câștigat.

Agentia de marketing Maximize 8 exemplu anunt

Poți să citești și articolele despre anunțuri în care vei găsi și exemple clare de cum să faci un anunț care vinde pe Facebook:


5. Fii activ pe grupurile Facebook și interacționează cu urmăritorii tăi


Chiar dacă foarte multe procese se automatizează din ce în ce mai mult, fără interacțiune umană nu poți să ai succes. 


Comunicarea cu clienții și potențialii clienți este foarte importantă, deoarece ei trebuie să vadă că rezonează cu ce le oferi tu, că produsele sau serviciile tale sunt ceea ce le trebuie, că personalul tău este competent și serios. 


Trebuie să le arăți că îți pasă, fie că răspunzi la mesaje sau comentarii, la feedback-ul sau la sugestiile primite de ei, fie că preiei tu inițiativa și inițiezi comunicarea.


Cu cât brandul tău este mai „uman”, cu atât clienții tăi vor fi mai fideli, iar potențialii clienți se vor apropia mai mult și în timp vor ajunge și ei în comunitatea cumpărătorilor fideli. Pentru că produse sau servicii ca ale tale poate se mai găsesc în foarte multe locuri, iar diferența nu o va face produsul/serviciul, care este același peste tot, ci modul tău de a gestiona lucrurile. 


Amabilitatea, deschiderea la sugestii, modul de comunicare, interacțiunea cu audiența, sunt lucruri care te pot ajuta mult în dezvoltarea afacerii tale. Așa că, în 2021, când și mai multe afaceri au trecut în online și competiția este și mai mare, trebuie să ai grijă la:

  • Postările pe care le faci pe Facebook/ Instagram - ajută la întărirea relațiilor. Repetiția e mama învățăturii, trebuie să le arăți că ești pe piață, ai activitate, ai succes, te implici, și că ești acolo pentru când vor avea ei nevoie. Și când se va ivi nevoia, persoana care a văzut activitatea ta pe pagină va ști că tu ești brandul potrivit de la care să cumpere.
  • Postează pe grup/ în comunitate - Dacă ai un grup creat pe Facebook pentru urmăritorii tăi, asigură-te că îl ții în viață. Nu bombarda cu postări de vânzări, ci introdu și glume, provocări, întrebări, postări catchy și interactive. Bineînțeles că trebuie să le spui și despre oferte și despre noutăți, dar fă-o prietenos și interactiv.
  • Newsletter - un newsletter trimis clienților tăi le amintește de tine și îți crește șansele de a primi comenzi. Chiar dacă poate nu toată lumea îl va citi, cei care o vor face vor ajunge iar pe site la tine, dacă ai conținut de calitate și o ofertă bună. Un alt avantaj e acela că nu necesită interacțiune cu urmăritorii, doar transmiți informația și nu mai pierzi timp cu răspunsuri la comentarii și altele.


În concluzie, ai grijă ca relațiile cu audiența să fie autentice! 


  • Nu lăsa comentarii fără răspuns! Este foarte important ca fiecare din clienții să se simtă auzit și luat în considerare.
  • Asigură-te că rezolvi toate nemulțumirile și le gestionezi într-un mod favorabil clientului: livrări întârziate, produse cu defect, sau alte neplăceri care ar putea să apară. În primul rând, deoarece fiecare client contează, iar în al doilea rând, un feedback sau un review negativ la tine pe site sau pe pagina de Facebook ar putea dăuna extrem de mult afacerii tale. Așa că ține-ți clienții mulțumiți!
  • Ai grijă la calitatea postărilor - dacă într-adevăr nu ai timp, nu face postări doar să fie făcute, cu un conținut de calitate proastă. Mai bine mai rar și calitativ, decât de 3 ori pe zi și la standarde foarte joase.
  • Încearcă să ai și postări fără link-uri care te scot de pe Facebook. Algoritmul preferă ca oamenii să rămână pe platformă și să nu navigheze pe alte site-uri, așa că la postările la care vrei să ai engagement mare, renunță la prea multe referințe și link-uri externe.
  • Facebook-ul nu mai e fan „dă share” sau „lasă un comentariu”. Nu mai e atât de simplu pe cât era la început. :) După cum am mai menționat, postările autentice, originale, catchy și cu engagement mare vor avea prioritate. Dar fără să recurgem la cerut like-uri și comentarii.
  • Hashtag-urile au revenit! #hashtagsareback. Dacă faci postări regulat pe pagina ta de Facebook, fă un test - postare cu #-uri și postare fără. Și vezi care are mai mult engagement. #-urile au început să se folosească din nou și cu succes. În bara de search se fac căutări după cuvinte cheie, așa că fie că ai la vânzare #colanți sau #serviciifoto, ajută publicul să ajută la tine. Folosește hashtaguri!
  • Mai înregistrează câte un live, mai postează un video, fă o colaborare cu un influencer sau un giveaway. Orice interacțiune ajută.
  • Oamenii vor să învețe de la tine, să găsească inspirație. Așa că fie că îi distrezi, fie îi înveți ceva, provoacă-le emoții pe care să le trăiți împreună și vei vedea diferența.
  • Deși trebuie să fii mereu la curent cu ce face competiția, încearcă să nu copiezi, ci să fii autentic. În cel mai bun caz, lasă-te inspirat, dar fă lucrurile în stilul tău propriu.
  • Și nu uita - reclamele și postările tale trebuie să fie mobile friendly! Cu toții folosim telefonul mobil pe parcursul zilei, și o postare care nu se încadrează bine ca și imagine sau text va fi cu siguranță ignorată. Mai mult, credibilitatea brandului tău poate să scadă, așa că atenție la afișarea pe mobil!


6. Detailed targeting expansion - când se folosește?


Detailed targeting expansion este o opțiune care se folosește la nivel de ad set. Prin bifarea ei, permiți sistemului să caute persoane care ar fi interesate de anunțul tău, dincolo de setările și interesele alese de către tine pentru audiență. 


Nu se aplică pentru locație, gen sau vârstă, ci doar la nivel de interese, pentru targetare specifică. Când această opțiune este bifată, algoritmul poate găsi persoane în afara intereselor selectate de tine, care au șanse mai mari să aducă performanță la nivel de campanie.


Agentia de marketing Maximize 9 Detailed targeting expansion

De reținut:


  • Opțiunea nu se folosește în cadrul campaniilor cu targetare generală, care deja au audiențe fără restricții de interese, ci pentru targetarea specifică, restricționată prin interesele selectate.
  • Se recomandă pentru ad seturile cu audiențe de dimensiuni mici.
  • Nu se recomandă folosirea în conturile noi. Facebook încă nu știe tiparul consumatorului, să poată căuta în afara intereselor selectate de tine la nivel de audiență.
  • De asemenea, nu se recomandă în audiențele mari sau la bugete mici.
  • La campaniile performante, pe măsură ce crești bugetul, vei vrea să mărești și audiența - atunci poți bifa și „Detailed targeting expansion”.
  • Nu se folosește pentru audiențele lookalike - aceste audiențe au printre cele mai mari șanse de conversie, așa că se recomandă să le lași să lucreze fără să intervii. Dacă o audiență lookalike merge bine și vrem să creștem bugetul apoi audiența, creștem procentul de lookalike, dar nu bifăm „Detailed targeting expansion”.

7. Ce se recomandă, CBO sau ABO?


În 2021, Specialiștii Facebook recomandă folosirea bugetului CBO, la nivel de campanie - Campaign Budget Optimization, față de ABO - Ad Set Budget Optimization. 


Cum funcționează asta? Tu pui mai multe ad seturi în aceeași campanie, iar bugetul se distribuie automat, alocându-se mai mult buget ad seturilor cu cea mai mare șansă de conversie. 


Nu este o noutate propriu-zisă, CBO fiind pe Facebook de câțiva ani, dar în 2021 va trebui folosită din ce în ce mai mult din cauza schimbărilor pe iOS 14.5. Unul din efectele acestei schimbări este că a redus performanța audiențelor targetate și a crescut-o pe cea a audiențelor generale, care merg mai bine cu buget pe CBO față de ABO.

Agentia de marketing Maximize 10 CBO

Noi folosim această setare atunci când avem ad seturi de dimensiuni asemănătoare. În schimb, dacă avem pe un ad set o audiență de să zicem 20k persoane, și alt ad set cu audiență de 2 milioane persoane, ad setul cu 20k persoane nu va ajunge să cheltuiască nimic. 


Așa că trebuie să avem grijă la dimensiunea audienței atunci când stabilim dacă bugetul va fi alocat la nivel de campanie sau la nivel de ad set.


În exemplul de mai jos avem buget la nivel de campanie pe 2 ad seturi de dimensiuni diferite: unul de 280k persoane, celălalt de 1.1 milioane persoane. Cel de 280k a cheltuit de 9 ori mai puțin buget. 


Dar rămâne la latitudinea fiecăruia din noi să facem alegerea în legătură cu alocarea bugetului, în funcție de ce vrem să obținem.

Agentia de marketing Maximize 11 CBO

8. Ai grijă la raportarea întârziată  


Un alt subiect îndelung dezbătut în ultimele luni în legătură cu Facebook Ads este raportarea întârziată. 


Ți s-a întâmplat să oprești o campanie luni, ca joi să observi cum vin conversii din urmă? Nouă da, de multe ori. Mai jos avem un asemenea exemplu. În perioada 11-14 mai au venit 13 conversii într-un ad set care era deja oprit (vezi Amount Spent =0).

Agentia de marketing Maximize 12 Raportare intarziata

Dacă un anunț nu aduce imediat conversii, nu înseamnă neapărat că nu este un anunț bun, cu potențial de a aduce conversii. Problema este raportarea întârziată sau ciclul mai lung de achiziție al produselor tale. 


Raportarea întârziată poate fi ceva ce va fi remediat în viitorul apropiat. Până atunci însă ar trebui să monitorizăm și campaniile oprite, pentru că am putea găsi acolo campanii și anunțuri performante, care merită să fie repornite. 


Ciclul mai lung de achiziție ne afectează pentru că Facebook nu mai atribuie conversiile la data clicului, ci la data achiziției. De aceea putem vedea conversii în zile în care ad setul nu cheltuie nimic, deoarece clicul a fost într-o zi anterioară și clientul a intrat direct pe site în ziua achiziției.


Dacă ai un ciclu mai lung de vânzare trebuie să fii atent la această întârziere de raportare.



De ce Facebook rămâne o bază bună pentru promovarea prin reclame?


Pentru că:


  • Încă se petrece mult timp pe Facebook.
  • Sunt foarte mulți utilizatori activi care servesc Facebook dimineața la cafea, după-masă la siestă, dar și seara printre picături.
  • Pentru mulți dintre noi, Facebook e sursa principală pentru informații despre oameni și evenimente, aici ne abonăm la canale de știri, aici aflăm recomandări de cărți sau de instalatori, și tot aici facem și shopping online.
  • Este o opțiune bună în raport cost/beneficii. 
  • Se lucrează constant la îmbunătățirea platformei Facebook Ads.
  • Facebook Ads se utilizează de ani buni și are rezultate dovedite.


Acestea fiind spuse, succes la vânzări! Iar dacă ai nevoie de ajutor în gestionarea campaniilor tale Facebook, ne găsești aici. -> https://www.hellomaximize.ro/contact .


Spor la conversii!

Abonează-te la blog
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.