Studiu de Caz - Cum testarea a peste 4000 de reclame a rezultat în creșterea vânzărilor cu +138% în doar 4 luni

Studiu de Caz - Cum testarea a peste 4000 de reclame a rezultat în creșterea vânzărilor cu +138% în doar 4 luni

Perioada de evaluare a rezultatelor: 01 Mai 2023 - 31 August 2023 vs lunile anterioare

Rezultate:

  • Dublarea Vânzărilor (+138,13% comenzi)

  • Menținerea Costului per Achiziție și creșterea bugetului cu aproape 200% (peste 100,000 euro cheltuiți)

Cum am ajuns la rezultatele de mai sus:

Deși pentru mulți Facebook Ads este un instrument complicat sau neînțeles, realitatea este cu totul și cu totul alta. Indiferent de platformă (Google Ads, TikTok Ads, Linkedin Ads etc), sunt 3 principii care stau la baza unor rezultate profitabile:

  1. Înțelegerea datelor oferite de platformă
  2. Mai mult din ce merge și mai puțin din ce nu merge (principiul optimizării)
  3. Testarea continuă și structurată a elementelor din cont

Nu în ultimul rând, un element fundamentalcare determină rezultatele unui cont: implicarea ambelor părți (antreprenor & specialist marketing).

  1. Înțelegerea datelor oferite de platformă

Optimizarea unui cont se poate realiza doar dacă există un criteriu de optimizare. Acesta poate fi Costul Per Achiziție, ROAS-ul sau Cost Per Lead (dacă discutăm despre un business bazat pe lead-uri).

Odată stabilit targetul pentru cont, trebuie analizat fiecare element din cont care influențează rezultatul final:

  1. Elementele tehnice

Aici ne referim mai mult la partea de tracking: 

  • Verificăm dacă pixelul înregistrează corect evenimentele din site
  • Verificăm dacă evenimentele preiau toți parametrii corect
  • Verificăm audiențele create în cont sau le creăm după caz
  • Etc

Dacă măsurarea nu este corectă atunci atât optimizarea cât și raportarea vor fi greșite. Este important ca datele pe care le analizăm să aibă un nivel de acuratețe cât mai mare, altfel vom lua decizii eronate.

  1. Elementele unei campanii

Analizăm fiecare element al unei campanii, verificăm dacă totul a fost implementat corect, iar apoi tragem concluzii.

Aici, trebuie să-ți pui o serie de întrebări:

  1. Care obiectiv de campanie a adus cele mai bune rezultate? (Obiectiv de conversii, Trafic, Lead Generation etc)
  2. Ce structură a mers cel mai bine? Campaniile CBO sau ABO? Campaniile LifeTime Budget sau cele Daily Budget?
  3. Care strategie de Bidding este mai bună? Lowest Cost, Bid Cap sau Cost Cap?
  4. Care audiențe au prins cel mai bine? Cele bazate pe interese, broad sau audiențele asemănătoare?
  5. Ce tip de reclamă a mers cel mai bine în cont? Cele Single Image, Carusele cu produse sau Video Ads?
  6. Etc

Dacă nu ai răspunsurile pentru întrebările de mai sus, atunci cel mai probabil vei irosi o parte considerabilă din bugetul tău de promovare. Ori vei aloca buget unor teste care deja sunt efectuate în cont, ori vei limita rezultatele prin alocarea ineficientă a bugetului.

Informațiile de mai sus nu-ți vor salva doar bani, ci și mult timp (o resursă de asemenea importantă).

3. Targetarea

La punctul anterior am identificat audiențele care merg. Dar, pentru a înțelege cât mai bine audiența căreia i te adresezi trebuie să analizezi mult mai în detaliu rezultatele din cont:

  1. Cine cumpără mai mult? Bărbații sau Femeile? Există un mesaj personalizat pentru fiecare segment?
  2. Din care plasamente rezultă cele mai multe comenzi? Ai conținutul reclamelor adaptat pentru fiecare?
  3. Care este intervalul de vârstă cel mai profitabil pentru tine?
  4. Etc

Deși sună complicat, toate aceste date se află chiar în platformă, din secțiunea Breakdowns.

În egală măsură, când vine vorba despre datele de mai sus Google Analytics îți este cel mai bun prieten.

O targetare greșită implică irosirea unor bugete, deci costuri mari pentru business. În egală măsură, o targetare corectă îți oferă o privire mai detaliată asupra consumatorilor cărora li te adresezi, ceea ce te poate ajuta la îmbunătățirea produsului, ofertei, împachetării și așa mai departe.

2. Mai mult din ce merge și mai puțin din ce nu merge

În primul rând, de unde știi sigur că ceva merge foarte bine? Simplu - analizezi datele din platformă. Scopul tău este să găsești tipare.

Vei vedea că pe anumite audiențe ai Costul per Mia de Afișări foarte mic, ceea înseamnă că te afișezi mai mult cu bani mai puțini. Cum știi că o reclamă este foarte bună? Ai CTR-ul (Rata de Click) foarte mare la ea. De unde știi care formular este mai bun? Testezi mai multe în paralel și compari calitatea și numărul lead-urilor. Etc

Orice element din cont care depășește cu 20-30% Targetul Setat, știi că nu merge.

3. Testarea continuă și structurată a elementelor din cont

Ceea ce am și făcut pentru clientul nostru. 

Am identificat tipul de reclamă care merge cel mai bine, iar împreună cu clientul am creat și testat peste 4000 de reclame în 2 conturi.

Am testat diferite intervale de vârstă și campanii dedicate fiecărui sex (bărbați vs femei), până am identificat segmentul cel mai profitabil. Inclusiv am testat și alte țări din Europa.

Am testat fiecare platformă (Facebook vs Instagram) și fiecare plasament în parte (Facebook Feed, Instagram Reels, Facebook Stories, Instagram Explore etc).

Am testat multe Audiențe pentru a le identifica pe cele mai profitabile.

Cel mai mare impediment a fost limita de reclame. Însă am găsit soluție și pentru acest lucru: acum scalăm al 3-lea cont de reclame cu o nouă pagină de Facebook.

Concluzie:

Fiecare acțiune în cont trebuie să aibă un motiv în spate. 

Trebuie creată o schemă logică atât pentru analiza rezultatelor (în funcție de targetul setat și modelul de business) cât și pentru testarea continuă a noi elemente în cont: texte noi, creative noi, landing page-uri, produse noi etc.

Fără cele de mai sus, nu vei ști niciodată de ce nu merge un cont, deci implicit nici nu vei ști cum să îmbunătățești/ scalezi rezultatele.

Spor la conversii

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne